۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۴
کد خبر: ۶۲۹۲۳۸
رئیس هیأت نظارت بر انتخابات کاشان:

کسانی وارد عرصه انتخابات شوند که قصد خدمت به مردم و نظام را دارند

کسانی وارد عرصه انتخابات شوند که قصد خدمت به مردم و نظام را دارند
حجت الاسلام بصیرتی گفت: کسانی وارد عرصه انتخابات شوند که توانایی آن را داشته و قصد خدمت به مردم و نظام اسلامی را داشته باشند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام مهدی بصیرتی صبح امروز در گفت و گو با خبرنگاران، گفت: انتخابات پیش رو انتخاباتی سرنوشت ساز و مهم است و حضور پرشور مردم مثل همیشه توطئه‌های دشمنان انقلاب اسلامی و منافقین داخلی را خنثی خواهد کرد.

وی با اشاره به شروع زمان ثبت‌نام از داوطلبان یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، افزود: شایسته است افرادی که قصد ورود در مرحله رقابت‌های انتخاباتی مجلس را دارند قبل از هرگونه تصمیم‌گیری و ثبت‌نام، ضمن آشنایی با مجموعه قوانین انتخابات مجلس شورای اسلامی، شرایط خود را با قانون انتخابات مطابقت داده و اگر چنانچه به هر دلیلی فاقد شرایط قانونی مندرج در مواد مورد اشاره هستند از ثبت‌نام در انتخابات خودداری کنند.

رئیس هیأت نظارت بر انتخابات کاشان با اشاره به انتخابات و آغاز به کار هیأت نظارت بر انتخابات شهرستان کاشان اضافه کرد: کسانی وارد این عرصه شوند که توانایی آن را داشته باشند و قصد خدمت به مردم و نظام اسلامی را داشته باشند.

وی اجرای دقیق قانون در روند انتخابات را سبب اطمینان خاطر مردم و حفظ سلامت انتخابات دانست و افزود: هیأت‌های نظارت بر انتخابات در سطوح مختلف موظف به رعایت دقیق قانون و حراست از آراء مردم به عنوان حق‌الناس هستند و موظف هستند هرگونه تخلف احتمالی را به مسئولان ذیربط و مراجع قضایی گزارش کنند.

حجت الاسلام بصیرتی به تمام مجریان توصیه کرد در شناسایی و معرفی افراد واجد شرایط برای معرفی به هیأت‌های نظارت، به وی‍ژگی‌ها و شرایط قانونی مانند برخورداری از حسن شهرت، دارا بودن ایمان و التزام عملی به اسلام و قانون اساسی توجه داشته و افرادی را معرفی کنند که رعایت بی‌طرفی کامل را در انتخابات داشته باشند.

وی همچنین در زمینه بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات گفت: هیأت‌های نظارت شورای نگهبان در بررسی صلاحیت‌ها تحت تاثیر فشار هیچ فرد و یا گروه سیاسی قرار نخواهند گرفت و تنها بر مبنای صلاحیت‌های مندرج در قانون و نتایج به دست آمده از استعلامات صورت گرفته از مراجع قانونی و تحقیقات دقیق نظر خواهند داد.

رئیس هیأت نظارت بر انتخابات کاشان با هشدار به کسانی که با روش‌های خلاف شرع و قانون از جمله از طریق خرید و فروش آراء و استفاده از پول‌های نامشروع و تبلیغات غیرقانونی به دنبال کسب آرای مردم هستند، ابراز کرد: همانگونه که رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم اشاره دارند، ملاک مشروعیت کارگزاران در حکومت اسلامی سلامت اقتصادی آنان است و بر این مبنا هیأت‌های نظارت شورای نگهبان در تایید صلاحیت‌ها این موارد را لحاظ خواهند کرد.

حجت الاسلام بصیرتی تأکید کرد: هیأت نظارت شورای نگهبان تحت تاثیر فشار سیاسی و تبلیغی هیچ فرد و یا گروه سیاسی قرار نخواهند گرفت./۱۳۰۷/پ310/ب1
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات