۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۰
کد خبر: ۶۲۹۲۵۹

مراقب چهل‌دزد بغداد باشیم!

مراقب چهل‌دزد بغداد باشیم!
عراق روزهاي آرامي را سپري نمي کند! تشويش و ناامني در فضاي اجتماعي، امنيتي و سياسي اين کشور به وفور به چشم مي خورد و مطالبات ملت عراق نيز در خصوص اصلاح زيرساخت‌هاي مالي، اعتباري و مبارزه با فساد به قوت خود باقي‌است

به گزارش خبرگزاري رسا، عراق روزهاي آرامي را سپري نمي کند! تشويش و ناامني در فضاي اجتماعي، امنيتي و سياسي اين کشور به وفور به چشم مي خورد و مطالبات ملت عراق نيز در خصوص اصلاح زيرساخت‌هاي مالي، اعتباري و مبارزه با فساد به قوت خود باقي‌است.اعلام استعفاي عادل عبدالمهدي، نخست وزير عراق نيز بر پيچيدگي اوضاع داخلي عراق افزوده است. در ميان اين هياهو و غوغايي که بخشي از آن نيز حمله به اماکن ديپلماتيک وابسته به جمهوري اسلامي ايران در عراق بوده است، شاهد تحرکات هشدار دهنده اي هستيم که اگر در مقابل آنها اقدامي صورت نگيرد، در آينده اي نزديک شاهد وخامت اوضاع در اين کشور و متعاقبا منطقه خواهيم بود.

نکته اصلي اين است که ايالات متحده آمريکا، عربستان سعودي، رژيم اشغالگر قدس و امارات متحده عربي در ماوراي ناآرامي هاي عراق و مديريت اين ناآرامي ها در ميان شيعيان ، به دنبال تحقق پروژه اي خطرناک به نام «بازتعريف تروريسم تکفيري»هستند. يکي از اصلي ترين دلايلي که در خلال اغتشاشات ماه‌هاي اخير در عراق، استان‌هاي شيعي به عنوان «جوامع هدف» انتخاب شده اند، نقش بسزاي ساکنان اين استان‌ها در مهار «داعش» و «نابودي خلافت تروريست‌هاي تکفيري» بوده است. از سوي ديگر، رياض و واشنگتن در پروژه اي خطرناک و مشترک، تخريب حشد الشعبي در نزد افکار عمومي عراق و اعمال فشار بر اين جمعيت مردمي را در دستور کار قرارداده اند.

آري! چهل دزد بغداد ديگر از حالت «کمين» خارج شده و براي تاراج دوباره اين کشور مستقيما وارد صحنه شده اند.همان گونه که تأکید شد، در ماوراي اين «آنارشي خونين و هدايت شده»، نوعي استراتژي به نام «بازتوليد تروريسم تکفيري» خودنمايي مي کند. نکته حائز اهميت اينکه پيش نياز رسيدن به اين هدف ، تحقق يک هدف مياني به نام «استمرار بحران‌هاي مزمن اجتماعي و امنيتي» در عراق است. هر دو حزب دموکرات و جمهوري‌خواه در ايالات متحده آمريکا نيز در خصوص دستيابي به اين استراتژي ها و اهداف کلان و مياني ، با يکديگر متفق القول و همراه هستند. نبايد فراموش کرد که تز «تجزيه عراق» به سه منطقه شيعه نشين، سني نشين و کرد نشين،از سوي جو بايدن معاون رئيس جمهور سابق آمريکا و نامزد فعلي حزب دموکرات در انتخابات رياست جمهوري سال ۲۰۲۰ مطرح شده است!

بديهي است که امروز مرجعيت شيعه ، حشدالشعبي، گروه‌هاي مستقل و علاقه مند به ايجاد نظم و آرامش در عراق و … جملگي مشغول رصد هوشمندانه رفتار دشمنان امنيت عراق ، خصوصا ايالات متحده و آل سعود هستند. بدون شک مواجهه با اين توطئه بزرگ دشمنان عراق و منطقه، بايد در همين مرحله صورت گيرد زيرا زماني که اين «استراتژي» وارد فاز عملياتي شود، بايد هزينه زيادي براي مواجهه با آن پرداخت شود.

امروز زمان «آگاهي ملت عراق» در برابر توطئه هاي از پيش طراحي شده اي است که بانيان، حاميان و مهره هاي تروريسم تکفيري در غرب و کشورهاي مرتجع منطقه جملگي در شکل گيري آنها نقش دارند. ناديده انگاشتن نقش حاميان و مؤسسان غربي و عربي داعش در ناارآمي ها و آشوب‌هاي اخير عراق، خصوصا آشوب‌هاي هدايت شده اي که با هدف منحرف کردن اعتراضات بحق مردمي و به سود منافع کشورهايي مانند عربستان و امارات صورت گرفت ، ساده انگاري محض است. امروز ، زمان مدارا در برابر چهل دزد بغداد و خوش خيالي در خصوص آنها نيست! تنها در اين صورت مي توان توطئه بزرگ «غربي-عبري-عربي» در عراق را خنثي ساخت…./1360//101/خ

منبع: رسالت
ارسال نظرات