۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۳
کد خبر: ۶۲۹۲۶۵
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی:

رشد فکری کودکان سبب ناامیدی دشمنان می‌شود

رشد فکری کودکان سبب ناامیدی دشمنان می‌شود
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: رشد فکری کودکان سبب ناامیدی دشمنان می‌شود و زمانی که ارزش‌ها زیر سوال برود نسل نوجوان دچار آسیب می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی، نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند ظهر امروز در دیدار جمعی از دانش آموزان دبستان پسرانه برکت شهرستان بیرجند اظهار داشت: باید بر اساس تعلیمات انبیا ذخایر استخراج شود و این یک هنر است.

وی گفت: انسان‌ها از دانستن احساس بزرگی و از ندانستن نیز احساس کوچکی می‌کنند و انگیزه پرستش در انسان‌ها نیز هیچگاه تحمیلی نیست بلکه ذاتی است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: اگر حقایق آموزش نیز در حوزه آموزشی تحقق پیدا نکند انسان سر از خرافات در می‌آورد و خرافات هم در واقع بدل کاذب علم است.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی تصریح کرد: باید آموزش در انسان تقویت و تربیت شود تا انسان یک حق پرست کامل شود؛ اخلاق و ادب نیز در ذات انسان وجود دارد و این را اگر به درستی اشباع نکنیم دچار انحراف می‌شویم.

وی ادامه داد: خداوند متعال انسان را بر اساس فطرت الهی آفریده است و باید به این موضوع توجه شود تا فرزندان جامعه سر از گمراهی در نیاورند و حق انسان ضایع نشود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: اگر خانواده‌ها و معلمان آنطور که باید به کودکان توجه نکنند در آینده جامعه را افراد ناصالح تشکیل می‌دهند و اگر شرایط مساعدی برای کودکان بود در آینده افرادی مانند شهید چمران و شهید مطهری ساخته می‌شوند.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی اظهار کرد: رشد فکری کودکان نیز سبب ناامیدی دشمنان می‌شود و زمانی که ارزش‌ها زیر سوال برود نسل نوجوان دچار آسیب می‌شود.

وی درس خواندن را عبادت و علم را یک فریضه دانست و افزود: به آینده نوجوانان و کودکان در کشور امیدوار هستیم و این افراد آینده سازان کشور بوده و جامعه را می‌سازند./9314/پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات