۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۰
کد خبر: ۶۲۹۲۹۴

پنجمین اجلاس استانی نماز در قزوین برگزار شد

پنجمین اجلاس استانی نماز در قزوین برگزار شد
پنجمین اجلاس استانی نماز با موضوع "نماز و مدرسه" در استان قزوین برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری رسا، پنجمین اجلاس استان نماز استان قزوین صبح امروز با حضور شخصیت های کشوری و استانی در سالن جلسات سازمان تبلیغات اسلامی استان قزوین برگزار شد.

در این اجلاس که با برنامه‌های مختلفی مانند دکلمه خوانی، پخش کلیپ، اجرای سرود و غیره همراه بود تعدادی از مسئولان و مدیران کل استان قزوین حضور داشتند.

حجت‌الاسلام محی‌الدین محمدیان دبیر ستاد تفسیر قرآن کریم، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین، هدایت الله جمالی پور استاندار قزوین، داود محمدی نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی، سید حمیده زرآبادی نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی و سایر مسئولان استانی حضور داشتند.

زنگ نماز در مدارس قزوین جدی گرفته شود

حجت الاسلام سید قریش موسوی رئیس ستاد اقامه نماز استان قزوین در پنجمین اجلاس استانی نماز استان قزوین اظهار داشت: اجلاس استانی نماز تنها محدود به همین یک جلسه نمی شود و این اجلاس در تمامی شهرستان ها، اداره کل ها و روستاها برگزار خواهد.

وی افزود: با تمامی اداره کل های استان قزوین نامه نگاری شده است تا بدین وسیله در ادارات یک اجلاس نمازی با حضور خانواده های کارمندان آن اداره برگزار شود.

رئیس ستاد اقامه نماز استان قزوین با اشاره به اینکه دهیاری ها و شوراها موظف شده اند یک نشست نمازی در هر روستا برگزار کنند، عنوان کرد: در رابطه با اجلاس استانی نماز اداره کل آموزش و پرورش هم موظف شده تا در مدارس نشست های نمازی برگزار کند که در این رابطه 200 نشست با دانش آموزان و 100 نشست با اولیا دانش آموزان برگزار می‌شود.

حجت الاسلام موسوی با اشاره به اینکه کلاس آموزشی برای ائمه جماعات مدارس برگزار شده است، تصریح کرد: برای رونق نماز در مدارس استان قزوین باید اقدامات سخت افزاری و نرم افزاری مختلفی انجام شود که امیدواریم مدیران و نمایندگان مجلس شورای اسلامی در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهند.

وی گفت: برخی از مدارس استان قزوین به لحاظ سخت افزاری دارای مشکلاتی هستند و باید به سرعت با همکاری مسئولان و خیرین مدرسه ساز نمازخانه های مدارسی که فاقد نمازخانه هستند، احداث شود.

رئیس ستاد اقامه نماز استان قزوین افزود: در حوزه نرم افزاری از حوزه علمیه درخواست داریم که روحانیونی را تربیت و توانمند کند که در مدارس مستقر شوند و دانش آموزان نمازی را تربیت کنند.

وی بیان کرد: دانشگاه فرهنگیان دقت نظر داشته باشد تا کسانی را که علاقمند به حوزه دین و نماز هستند، جذب آموزش و پرورش کنند تا بدین وسیله این معلمان بتوانند در آینده مشکلات نماز در مدارس را برطرف کند.

حجت الاسلام موسوی تصریح کرد: آموزش و پرورش در انتصاب مدیران مدارس موضوع نماز را ملاک قرار دهند چراکه اگر مدیر، معاون و معلم مدرسه دانش آموزان را به سمت نماز تشویق کنند و با آنها همراهی کنند تاثیر بیشتری را شاهد خواهیم بود.

رئیس ستاد اقامه نماز استان قزوین با اشاره به اینکه زنگ نماز در مدارس جدی گرفته شود، افزود: در مساجد هم ائمه جماعات والدین را تشویق کنند که فرزندان خود را به مسجد بیاورند تا بدین وسیله دانش آموزان با فضای مسجد آشنا شوند.

وی گفت: همانگونه که مدیران کل در هیئت های ورزشی مسئولیت می گیرند باید عضو هیئت امنای مساجد شوند تا بدین وسیله عمران و آبادی مساجد با سرعت بیشتری صورت گیرد.

لازم به ذکر است، پنجمین اجلاس استانی نماز با موضوع "نماز و مدرسه" در استان قزوین برگزار شد./1350/د102/ب1

منبع: تسنیم
ارسال نظرات