۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۹
کد خبر: ۶۲۹۳۱۳

دانش‌آموزان دختر گیلانی به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام شدند

دانش‌آموزان دختر گیلانی به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام شدند
دانش‌آموزان دختر گیلانی برای آشنایی با فرهنگ ایثار و شهادت به‌ مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام شدند.

به گزارش خبرگزاری رسا، تعدادی از دانش‌آموزان دختر شهر رشت برای آشنایی با فرهنگ ایثار و مقاومت صبح امروز در قالب 4 اتوبوس به‌سمت مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام شدند.

سرهنگ پاسدار جمشید اصحابی فرمانده سپاه ناحیه مرکزی رشت در حاشیه این مراسم و در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هدف از اعزام این دانش‌آموزان به‌سمت مناطق عملیاتی جنوب کشور آشنایی آنان با فرهنگ جهاد و ایثار و چگونگی مقاومت شهدا در طی دوران دفاع مقدس است.

دانش‌آموزان به‌عنوان آینده‌سازان کشور بایستی با چگونگی به‌ثمر رسیدن انقلاب و جانفشانی‌های شهدا آشنا شوند لذا طرح اعزام آنان به مناطق عملیاتی کشور چند سالی است که اجرا می‌شود.

این دانش‌آموزان طی این سفر از شهرهای مختلف جنوب کشور که در دوران دفاع مقدس درگیر جنگ با دشمن بعثی بودند بازدید کرده و از نزدیک با ایثار و مقاومت رزمندگان و مردم در آن دوران آشنا می‌شوند.

طبق فرمایشات مقام معظم رهبری "دوران دفاع مقدس یک ذخیره است که باید برخلاف خواست دشمنان که درصدد به‌فراموشی سپردن آن هستند، برای پیشرفت کشور و رشد ملی و آمادگی مردم و جوانان در میدان‌های مختلف همواره زنده بماند و مورد تجلیل قرار گیرد."

همچنین ایشان درباره راهیان نور می‌فرمایند: "کاروان‌های راهیان نور یک مبارزه عظیم مردمی برای زنده نگه‌داشتن آن دوران پرعظمت است و یکی از این ابعاد تحلیل چرایی آغاز جنگ تحمیلی است که علت آن را باید در عظمت و ابهت انقلاب اسلامی و مرعوب شدن و وحشت قدرت‌های مسلط آن زمان در دنیا جستجو کرد."

180 دانش‌آموز دختر شهر رشت صبح امروز در قالب 4 اتوبوس به‌سمت مناطق عملیاتی جنوب کشور برای بازدید شهرهایی مانند هویزه، شلمچه و طلاییه حرکت کردند و قرار است 4 روز در آنجا بمانند./1350/د102/ب1

منبع: تسنیم
ارسال نظرات