۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۲
کد خبر: ۶۲۹۳۲۵
حجت الاسلام شریعتی تبار تأکید کرد؛

لزوم همراهی مردم و خواص با رهبری برای اجرایی شدن بیانیه گام دوم انقلاب

لزوم همراهی مردم و خواص با رهبری برای اجرایی شدن بیانیه گام دوم انقلاب
حجت الاسلام شریعتی تبار گفت: بهترین بیانیه اگر با عمل خواص و عوام جامعه همراه نباشد و نیرویی برای اجرا نداشته باشد، اجرایی نمی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام مهدی شریعتی تبار، مدیر گروه فقه و اصول بنیاد پژوهش های آستان قدس رضوی در نشست تخصصی بیانیه گام دوم و اجرایی شدن آن که امروز در بنیاد پژوهش های آستان قدس رضوی برگزار شد به بیانیه گام دوم در آیینه نهج البلاغه اشاره و ابراز کرد: ما معتقد هستیم که این بیانیه الهام گرفته از قرآن کریم و آموزه های سنت به ویژه نهج البلاغه است چون رهبری از یک شناخت عمیق نسبت به قرآن و نهج البلاغه برخوردار است و اصل انقلاب ما نیز از این دو است.

وی با اشاره به سابقه صدور بیانیه های راهبردی در فرهنگ اسلام، گفت: مصلحان جهانی صدور بیانیه راهبردی و صدور پیام را در برهه های حساس داشته اند، در فرهنگ ما نیز این صدور بیانیه ها از جایگاه مهمی برخوردار است؛ این که مسائل برای مردم تبیین شود از حقی است که مردم و رهبری نسبت به یکدیگر دارند و امیرالمومنین در نهج البلاغه نیز به این امر اشاره دارد.

حجت الاسلام شریعتی تبار به همراهی مردم با امام در اجرایی شدن برنامه ها و بیانیه های رهبر جامعه اسلامی با توجه به فرمایشات امیرالمومنین(ع) در نهج البلاغه تأکید و اظهار کرد: بهترین بیانیه اگر با عمل خواص و عوام جامعه همراه نباشد و نیرویی برای اجرا نداشته باشد، اجرایی نمی شود، امیرالمومنین(ع) در خطبه 35 نافرمانی و مخالفت با بیانیه رهبر دلسوز و با تجربه را موجب خسران می داند حال رهبری نیز با تجربه 40 ساله این بیانیه را بیان فرموده است و نادیده گرفتن آن موجب خسران می شود.

مدیر گروه فقه و اصول بنیاد پژوهش های آستان قدس رضوی به انطباق بیانیه گام دوم انقلاب رهبری با نهج البلاغه اشاره و اظهار کرد: رهبری می فرماید:«انقلاب مانند پدیده زنده همواره قابل انعطاف و آماده تصحیح خود و تجریه پذیر بوده و منفعل نیست» که این خصوصیت انقلاب ریشه در سیره عملی امیرالمومنین(ع) دارد.

وی قابلیت انعطاف پذیر در عین پایبندی به آرمان ها را از خصوصیت های جامعه اسلامی دانست و گفت: نشانه انسان و جامعه با تقوا این است که در آرمان های دینی خود محکم است و برای خشنودی غرب از آرمان های خود دست برنمی دارد همچنین در عین نرمی و انعطاف پذیری از صلابت و احتیاط برخوردار است.

حجت الاسلام شریعتی تبار طهارت اقتصادی را شرط مشروعیت مسؤولان حکومت اسلامی بیان و ابراز کرد: رهبری می فرماید:«همه باید بدانند طهارت اقتصادی شرط مشروعیت همه مقامات حکومت جمهوری اسلامی است و همه باید از شیطان حرص برحذر باشند.» و امام علی نیز در خطبه 15 و نامه 45 به عدالت تأکید دارد./864/پ202/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات