۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۲
کد خبر: ۶۲۹۳۵۳
معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران:

طلبه در تراز انقلاب اسلامی باید نخبه و مهذب است

طلبه در تراز انقلاب اسلامی باید نخبه و مهذب است
حجت الاسلام طبرسی گفت: طلبه در تراز انقلاب اسلامی باید نخبه، مهذب و متخلق به فضائل و اخلاق حسنه اسلامی باشد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام جعفر طبرسی، معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران امروز در بازدید از مدرسه علمیه مسجد جامع نکا با اشاره به این که فراگیری علوم دینی در کنار تهذیب و تربیت معنوی جزء اصول مهم و اساسی حوزه‌های علمیه است، گفت: وجه تمایز آموزش در حوزه با سایر مراکز علمی در توجه ویژه به مباحث اخلاقی و تربیتی است.
 
وی با بیان این که علم بدون اخلاق و تربیت دینی، آثاری در جامعه نخواهد داشت، افزود: نتیجه بی توجهی به اخلاق و معنویت در جوامع غربی، فرو رفتن در باتلاق فساد و بحران‌های اخلاقی است.
 
حجت الاسلام طبرسی با اشاره به این که تنها پرداختن به علم نمی‌تواند تعالی بخش باشد، بیان داشت: هدف حوزه پرورش روح و فکر طلبه و هدایت آن‌ها به سمت ارزش‌های ناب الهی و معنوی است.
 
معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران، موفقیت حوزه در مسیر تعلیم و تعلم را در گرو توجه ویژه به مباحث اخلاقی و تربیتی دانست و خاطرنشان کرد: امروز خروجی و محصول مدارس علمیه ما باید طلبه‌ای نخبه از لحاظ علمی و مهذب باشد.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که طلبه در تراز اول انقلاب اسلامی باید نخبه، مهذب و متخلق به فضائل و اخلاق حسنه اسلامی باشد، بیان داشت: کم توجهی به مسائل تربیتی و اخلاقی در سطح مدارس علمیه نمی‌تواند ما را در تحقق اهداف پیش روی حوزه که همان پرورش طلابی در تراز انقلاب و نظام اسلامی موفق گرداند.
 
حجت الاسلام طبرسی با اشاره به این که جامعه امروز بیش از هر زمان دیگری به مسائل اخلاقی و تربیتی توجه می‌کند، ادامه داد: طلبه باید از همه لحاظ به ویژه مسائل اخلاقی برای عموم مردم الگو و اسوه باشد و تنها در آن صورت است که می‌تواند در هدایت فکری جامعه اثر گذار باشد.
 
معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر برگزاری مستمر دروس اخلاق در سطح مدارس علمیه، افزود: با توجه به اساتید اخلاق و علمایی که در سطح شهرستان‌ها وجود دارند باید از این ظرفیت ارزشمند در جهت بیان مباحث اخلاقی در مدارس علمیه بهره بیشتری گرفته شود.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که همه برنامه‌های اخلاقی، تربیتی، فرهنگی و قرآنی مدارس علمیه باید منطبق باید برنامه جامع تربیت اخلاقی باشد، تصریح کرد: در آن طرح همه مباحث مورد نظر مدارس علمیه به طور مفصل و کاملاً دقیق و کارشناسی مورد توجه قرار گرفته که با اجرای دقیق آن می‌توانیم شاهد رشد اخلاقی و تربیتی طلاب مدارس علمیه باشیم./950/پ203/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات