۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۴
کد خبر: ۶۲۹۳۷۹

سربرآوردن داعش از آشوب های عراق

سربرآوردن داعش از آشوب های عراق
انجام عملیات گروه های خفته داعش در استان مرزی دیاله (هم مرز با ایران) در گرماگرم آشوب های عراق را به خود جلب کرده است.

به گزارش خبرگزاری رسا، انجام عملیات گروه های خفته داعش در استان مرزی دیاله (هم مرز با ایران) در گرماگرم آشوب های عراق که شهرهای شیعه نشین این کشور به ویژه شهرهای مقدس نجف و کربلا را در بر گرفته، نگاه رسانه ها و تحلیلگران مسایل منطقه را به خود جلب کرده است.

بنابر اعلام رسانه های عراقی، این درگیری روز یک شنبه (۱۰ آذر) در منطقه نفت‌خانه در نزدیکی شهر خانقین در استان دیاله در شرق عراق رخ داده است.

در کنار این فرماندهی الحشد الشعبی نیز در واکنش به حمله اخیر گروه تروریستی داعش در استان مرزی دیاله، از انجام عملیات ویژه نظامی علیه داعش در این استان خبر داد.

این فرماندهی در استان دیاله در بیانیه خود اعلام کرد که نیروهای الحشد الشعبی در پاسخ به حملات عناصر داعش از بامداد دیروز عملیات امنیتی جدیدی در منطقه «نفت خانه» (۹۰ کیلومتری شمال شرق بعقوبه مرکز استان دیاله) آغاز کرده اند.

براساس این بیانیه سه تیپ از نیروهای الحشد الشعبی در این عملیات ویژه مشارکت دارند.

«طالب الموسوی» فرمانده عملیات الحشد الشعبی در دیاله در اظهاراتی گفته است که این عملیات با هدف تعقیب عناصر تروریستی داعش و تحکیم مواضع الحشد الشعبی در منطقه آغاز شده است.

وی اضافه کرده است که به دنبال قطع جاده خانقین به مندلی و حملات داعش علیه الحشد الشعبی، این عملیات از بامداد روز دوشنبه (دیروز) آغاز شده است.

در درگیری اخیر میان الحشد الشعبی و باقی مانده داعش در استان دیاله تاکنون ۲ تن از نیروهای الحشد الشعبی شهید و پنج تن دیگر نیز زخمی شده اند.

عراق در دسامبر ۲۰۱۷ (آبان/ آذر ۹۶) از پیروزی کامل بر گروهک تروریستی داعش خبر داد، اما نیروهای عراقی همچنان در برخی مناطق، درگیری‌ های پراکنده ‌ای با باقی مانده این گروهک تروریستی یا همان هسته های خفته داعش دارند./983/ب

منبع: ایرنا

ارسال نظرات