۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۱
کد خبر: ۶۲۹۳۸۲
مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران:

انقلاب اسلامی، احیاگر تمدن نوین اسلامی در عصر حاضر است

انقلاب اسلامی، احیاگر تمدن نوین اسلامی در عصر حاضر است
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به نقش تمدن سازی انقلاب اسلامی در عصر حاضر، گفت؛ انقلاب اسلامی احیاگر تمدن نوین اسلامی است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ناصرشکریان، مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران امروز در دیدار جمعی از فعالان فرهنگی و تبلیغی استان در بابل با تبریک به مناسبت ولادت امام حسن عسکری (ع) و با اشاره به نقش ممتاز جمهوری اسلامی در تحولات منطقه‌ای و جهان، اظهار داشت: انقلاب اسلامی انقلابی برگرفته از اندیشه‌های متعالی قرآن و اهل بیت(ع) و بر مبنای معنویت و احیای دین پایه گذاری شده است و امروز هم با همین اندیشه‌ متعالی نقش تحول ساز و تمدن ساز را در جهان و منطقه ایفا می‌کند.
 
وی در ادامه با اشاره به وجود بسیاری از معضلات و مشکلات و بحران‌ها در کشور‌های اسلامی و غیراسلامی در منطقه و جهان، افزود: مکتب مادی گرایی در برخی کشور‌های جهان امروز به بن بست خورده است و چالش امروز کشور‌های بحران زده به دلیل دوری از اخلاق، تعالیم انسانی و اسلامی است.
 
حجت الاسلام شکریان به ظهور انقلاب اسلامی در عصر حاضر اشاره کرد و با بیان این که اندیشه های ناب بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی تحولی عظیم در جهان ایجاد کرد، گفت: امروز انقلاب اسلامی پرچمدار مبارزه با تهاجم فرهنگی شرق و غرب است.
 
وی ادامه داد: انقلاب اسلامی با رونمایی از یک مکتب متعالی و با یک گفتمان مکتبی توانست بسیاری از تفکرات مادی گرایانه و ضد ارزش غرب و شرق را با چالش جدی مواجهه کند و امروز خود به عنوان یک انقلاب تمدن ساز و تاثیرگذار در بسیاری از معادلات منطقه و جهان نقش آفرینی کند.
 
عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران در بخش دیگری از سخنان خود به جامع بودن یک نظام دینی و ارزشی اشاره و بیان داشت: انقلاب اسلامی توانست کارکرد یک نظام دینی ارزشمند و هدفمند را در جهان به منصه‌ ظهور برساند و موفقیت‌های به دست آمده از تحولات اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و بین المللی آن را برهمگان آشکار کند و در مقابل نظام‌های غیر دینی خودنمایی کند.
 
مدیرکل تبلیغات اسلامی در ادامه دین باوری و آرمان خواهی را اصلی‌ترین شاخص نظام مقدس جمهوری اسلامی دانست و تاکید کرد: انقلاب اسلامی با ماهیت تاثیرگذاری دین در جامعه توانست توانایی دین را برای حکومتداری و احیای نقش دین به عنوان یک عنصر تاثیرگذار در معادلات منطقه و جهان نشان دهد و خودباوری را در برخی کشور‌های مسلمان و امت اسلامی احیاء کند.
 
استاد حوزه‌ علیمه مازندران، انقلاب اسلامی را یک انقلاب تمدن ساز و تاثیرگذار دانست و اظهار داشت: جمهوری اسلامی با رهبری بی بدیل امام خمینی (ره) و خلف صالح ایشان رهبر معظم انقلاب توانست امروز در مسیر تمدن سازی نوین اسلامی حرکت کند.
 
حجت الاسلام شکریان ادامه داد: ایران اسلامی در کنار احیای عزت و کرامت انسانی به پیشرفت‌های قابل توجهی در حوزه‌های مختلف تکنولوژی و علمی دست پیدا کند و امروز جزء کشور‌های برتر حوزه‌های مختلف علمی و فن آوری است و قطعا در احیا و ایجاد تمدن نوین اسلامی تاثیرگذار خواهد بود./950/
افشین ایمانی
ارسال نظرات