۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۰
کد خبر: ۶۲۹۳۹۹
سردار فدوی تاکید کرد؛

لزوم بازنگری قوانین دست و پا گیر و مغایر با نظام اسلامی

لزوم بازنگری قوانین دست و پا گیر و مغایر با نظام اسلامی
سردار فدوی با بیان اینکه قوانینی که مغایر با نظام انقلاب اسلامی است باید تغییر کند، گفت: قوانین باید راهگشا باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سردار علی فدوی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، امروز در همایش حقوقدانان تراز انقلاب اسلامی که در ساختمان سابق مجلس شورای اسلامی برگزار شد، گفت: مقصود از تراز انقلاب اسلامی در تراز اسلام بودن است.

وی با استناد به کلام امام راحل که فرمودند ما مکلف به انجام تکلیف هستیم نه نتیجه، ادامه داد: براساس این گفتار حکیمانه تمام افراد در مجموعه های مختلف موظف به انجام تکلیف هستند و بدانند تنها خداوند رقم زننده نتیجه آن تکلیف انجام شده است.

سردار فدوی به تدوین قانون اساسی در روزهای نخست پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و ادامه داد: در آن دوران برخی اصول در قانون اساسی بسیار ویژه در نظر گرفته شده بود. امام راحل با ورود در بخشی از قانون اساسی اصرار بر این داشتند که ظلم ستیزی، استکبار ستیزی و زیر بار ظلم نرفتن را در اصل دوم قانون اساسی که تکالیف اساسی، باورها و حیات درونی را مشخص می کرد، قید شود.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه دولت در اصل سوم موظف به انجام 18 کار از اصل دوم است، گقت: تبیین و نظام مند شدن امور در همه شؤونات یک کار حقوقی است.

وی با بیان اینکه هر سیستم و نظامی دارای دو وجه باطنی و ظاهری است، گفت: آن وجهه باطنی شاید آشکار نباشد اما در همه شؤونات نقش آفرینی می کند امروز بسیاری از سیستم ها را آمریکا نوشته و با وجود گذشت بیش از 40 سال از انقلاب اسلامی همچنان آن سیستم در کشور اجرا می شود که باید عوض شود.

سردار فدوی با اشاره به اینکه در طول این 40 سال در همه اتفاقات و حوادث بسیج و سپاه پای کار بودند، عنوان کرد: در آشوب های اخیر سپاه و بسیج بدون هیچ اسلحه ای به سطح شهر رفتند و بدون حتی یک اسلحه در مقابل آشوبگران حاضر شدند و ما دیدیم اشرار چگونه شهید ابراهیمی را دوره کردند و او را که برای انجام تکلیف به میدان آمده بود به شهادت رساندند.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: بعضا برخی افراد خواستار تغییر سیستم های آمریکایی در کشور شدند اما تا خواستند اقدامی انجام دهند با مدافعانی روبرو شدند که اجازه ندادند این کار انجام شود بنابراین موانع زیادی در تغییر وجود دارد.

وی کمک بسیجیان حقوقدان را در تغییر اصلاحات برخی قوانین که با نظام اسلامی مغایرت دارد لازم دانست و گفت: برخی قوانین به جای آنکه راهگشا باشند دست و پای برخی مسؤولان تراز اول کشور را می بندند.

سردار فدوی در خصوص خام فروشی نفت، گفت: بعد از گذشت چهل سال از پیروزی انقلاب اسلامی ما همچنان شاهد خام فروشی نفت در جامعه هستیم با اینکه امام راحل از همان روزهای ابتدایی پیروزی فرمودند خام فروشی نشود اما همچنان در همه دوره ها دولت ها پای کار نرفته و همچنان به خام فروشی مشغول هستند./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات