۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۰
کد خبر: ۶۲۹۴۰۶

آغاز به کار کمیسیون‌های نهمین اجلاس منطقه‌ای جامعه مدرسین در اصفهان

آغاز به کار کمیسیون‌های نهمین اجلاس منطقه‌ای جامعه مدرسین در اصفهان
کمیسیون‌های اجلاس منطقه‌ای جامعه مدرسین و علمای بلاد با حضور علمای اصفهان، مرکزی و چهارمحال و بختیاری و جمعی از اعضای جامعه مدرسین در اصفهان آغاز به کار کردند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری رسا، كميسيون های نهمین اجلاس منطقه ای جامعه مدرسين حوزه علميه قم و علمای بلاد؛ صبح امروز با حضور مدعوین و علمای استان های اصفهان، مرکزی و چهارمحال و بختیاری و جمعی از اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در شهر اصفهان آغاز به کار کردند.

آیت الله مرتضی مقتدایی، قائم مقام جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در آئین افتتاحیه نهمین اجلاس منطقه ای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و علمای استان های اصفهان، مرکزی و چهارمحال و بختیاری گفت: جامعه مدرسین دو نوع اجلاس سراسری و اجلاس های منطقه ای  برگزار می کند.

آیت الله مقتدایی با اشاره به اینکه تا کنون یازده اجلاس سراسری و هشت اجلاس منطقه ای برگزار شده است افزود: هم اکنون  برای نهمین اجلاس منطقه ای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با علمای محترم استان های اصفهان، مرکزی و چهارمحال و بختیاری که به موضوع «رسالت روحانیت و حوزه های علمیه در پیشبرد بیانیه گام دوم انقلاب» می پردازد، در خدمت بزرگواران هستیم.

قائم مقام جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: وظیفه داریم راه حق و خداپرستی را به جامعه نشان دهیم و وظیفه مهم دیگر ما حمایت از نظامی است که ۴۰ سال از عمر آن میگذرد و همواره در معرض انواع دشمنی ها بوده است.

آیت الله مقتدایی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی را راهگشا دانست و افزود: وظیفه روحانیت در برابر بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، تبیین دقیق این بیانیه برای مردم است.

وی هدایت کشور از سوی رهبر معظم انقلاب را ادامه مسیر امام (ره) برشمرد و گفت: وظیفه داریم مردم را نسبت به دین و اهداف نظام آشنا کنیم.

آیت الله مقتدایی با اشاره به اینکه موضوعِ اصلی این اجلاسیه «رسالت روحانیت و حوزه های علمیه در پیشبرد بیانیه گام دوم انقلاب» تعیین شده است افزود: سه کمیسیون تخصصی برای این اجلاسیه در نظر گرفته شده است، کمیسیون اول «بیانیه گام دوم و رسالت روحانیت در نهادینه کردن مهدویت و فرهنگ اسلامی»، کمیسیون دوم «بیانیه گام دوم و رسالت روحانیت در عدالت خواهی و مبارزه با فساد» و کمیسیون سوم تحت عنوان «بیانیه گام دوم انقلاب و رسالت روحانیت در ترویج مفاد دینی و اعتقادی، عزت ملی و مرز بندی با دشمن» است.

آیت الله مقتدایی در پایان ابراز امیدواری کرد اعضای کمیسیون های با دقت در مباحث و موضوعات کمیسیون ها  مشارکت نمایند تا در نهایت اسناد قابل قبولی از این اجلاس تهیه شود.

محمد قمین
ارسال نظرات