۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۴
کد خبر: ۶۲۹۴۱۱
استاد حوزه علمیه:

خودسازی و تزکیه نفس مهمترین رسالت طلاب است

خودسازی و تزکیه نفس مهمترین رسالت طلاب است
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه خودسازی و تزکیه نفس از مهمترین رسالت طلاب است، گفت: طلاب با عمل خود مردم را به فرهنگ اصیل اسلام دعوت کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سرکار خانم فاضله، کربلایی استاد حوزه علمیه، امروز در یادواره شهدای مدافع حرم شهیدان حسین معز غلامی و میثم نطری که در مدرسه علمیه ثامن الائمه(ع) تهران برگزار شد، گفت: شیعیان پرچمدار نجات جهان از بی فرهنگی و مروج فرهنگ اصیل الهی در اقصی نقاط دنیا هستند.

وی دلیل آرامش پدر و مادر شهدا را  آمادگی آنان برای طهور دانست و ادامه داد: امام زمان(عج) هنگام ظهور از خون شهدا انتقام می گیرد و این امر آرامش قلبی به مادران شهدا می دهد.

استاد حوزه علمیه پیشبرد کار فرهنگی را در گرو تمسک به دو ثقل اکبر و اصغر بیان کرد و اظهار داشت: انسان با کمک گرفتن از آیات الهی و روایات ائمه اطهار(ع) است که می تواند از فتنه دشمنان نجات یابد.

کربلایی ادامه داد: علت این که در این چند سال اخیر فرهنگ ما به جای پیشرفت عقب گرد داشته به خاطر دور شدن از قرآن و عترت و دست به دامن افراد غیر الهی شدن است.

وی افزود: وقتی فرهنگ جامعه راه غلطی را دنبال می کند این می شود که در محیط کاملا فرهنگی مثل تئاتر شهر به جای پرداختن به فرهنگ صحیح ایرانی اسلامی با هزینه های هنگفت اختلاط، بد فرهنگی، جلوه گری و غیره ترویج می شود.

استاد حوزه علمیه با اشاره به سخنان یکی از اعضای شورای شهر مبنی بر اینکه ۴۰ درصد از اسامی خیابانها به نام شهدا است، اظهار داشت: نه تنها این ۴۰ درصد کافی نیست بلکه نورانیت نام شهدا باید در همه مکان ها تشعشع داشته باشد.

کربلایی وظیفه طلاب را در شرایط اخیر بسیار پررنگ و مهم خواند و گفت: اگر طلاب جامعه اهل زهد و عبادت و نماز شب باشند و بتوانند در امر خودسازی پیشرفت کنند به طور قطع در پیشبرد فرهنگ جامعه موفق خواهند بود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: قریب به ۵ هزار شهید زیر ۱۴ سال داریم فقط برای این است که این شهدا، درست مثل شهدای دشت کربلا، درس و مکتب نرفته حسینی شدند./813/پ310/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات