۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۷
کد خبر: ۶۲۹۴۲۷
مدیرعامل سازمان اقتصادی آستان قدس مطرح کرد:

لزوم بهره گیری از فناوری جدید و تغییر روش ها برای دستیابی به پیشرفت اقتصادی

لزوم بهره گیری از فناوری جدید و تغییر روش ها برای دستیابی به پیشرفت اقتصادی
مدیرعامل سازمان اقتصادی آستان قدس رضوی گفت: کمبود ما در بینش ها، رویکردها و جهت گیری ها است که تا آن ها را تغییر ندهیم، هیچ مشکلی حل نخواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، همایش شکوفایی اقتصاد(رویکرد علمی و فن آورانه آستان قدس رضوی) امروز در بنیاد پژوهش های آستان قدس رضوی با حضور نخبگان و دانشگاهیان برگزار شد.

محمد مهدی نژاد نوروزی، معاون علمی و فن آوری آستان قدس رضوی در این همایش به اهداف برگزاری این نشست اشاره و اظهار کرد: ما تلاش داریم تا با برگزاری چنین نشست هایی ضمن ارائه بحث های تبیینی، ترویجی و گفتمان سازی؛ راه کارهایی را پیدا کرده تا اجرایی شوند.

وی اظهار کرد: نهادهایی مانند آستان قدس به عنوان پیشران می تواند قطبیت را رقم بزند و برای این منظور سلسله نشست های علمی اجرا شده است چون علم با ساحت های دیگر ارتباط دو طرفه دارد و موجب می شود کارهای ما از جنس خدمات، محصولات و فرایندها در پرتو علم بهبود یابد.

مهدی نژاد نوروزی علم را ساحت ساز دانست و گفت: علم می تواند در خدمت اقتصاد، عدالت و مبارزه با فساد، رابطه با کشورها و عزت و مصلحت باشد همچنین علم  ایجاد فرصت هایی می کند که قبلا سابقه نداشته است بنابراین باید جریان علمی را در این عرصه ها رقم زد.

معاون علمی و فن آوری آستان قدس رضوی به هم افزایی نهادهای علمی تأکید و ابراز کرد: آستان قدس دو نقش بهره برداری و جهت دهی را در فعالیت های علمی خود در نظر دارد و تلاش می کند از علم در ایجاد فرصت ها و ساحت های مختلف بهره ببرد.

رضا فاطمی امین، مدیرعامل سازمان اقتصادی آستان قدس رضوی نیز در این مراسم به جایگاه آستان قدس رضوی اشاره و بیان داشت: جایگاه آستان قدس رضوی حاکمیت نیست و نمی تواند برای کل کشور مسائل را حل کند و از طرفی فراتر از یک بنگاه اقتصادی است و در سطح بالاتری می تواند تأثیر گذار باشد.

وی به فعایت های اقتصادی نوین آستان قدس رضوی اشاره و ابراز کرد: ما در حوزه اقتصادی مسائل را شناخته و سازوکارهایی را طراحی کرده تا این مسائل را حل کند و برای این منظور باید عواملی داشته باشیم تا این ساز و کارها را اجرایی کنند و تمدن جدید ایجاد کنیم.

فاطمی امین به استفاده از فناوری جدید و تغییر بینش و روش جهت دستیابی به پیشرفت اقتصادی تأکید و اظهار کرد: کمبود ما در بینش ها، رویکردها و جهت گیری ها بوده که تا این را تغییر ندهیم، هیچ مشکلی حل نخواهد شد برای این منظور آستان قدس در حوزه های مختلف از جمله غذا و کشاورزی وارد شد تا با تغییر روش ها و بینش ها خودکفایی و عدم وابستگی به واردات انجام شود.

گفتنی است، در این همایش در میزگرد تخصصی به نقش علم و فن آوری در پدافند غیر عامل اماکن متبرکه، اهمیت شبکه سازی علمی و نقش آن در رفع نیازهای آستان قدس رضوی و نقش شرکت های دانش بنیان در توسعه اقتصادی آستان قدس رضوی پرداخته شد.

خاطرنشان می شود؛ نمایشگاه ایده های منتخب در حوزه زیارت، سوغات و اماکن متبرکه در حاشیه این همایش برپا شد./864/پ202/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات