۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۷
کد خبر: ۶۲۹۴۴۸
آیت الله تحریری:

پروردگار به ظاهر و باطن اشیاء احاطه دارد

پروردگار به ظاهر و باطن اشیاء احاطه دارد
آیت الله تحریری با بیان اینکه پروردگار حقیقت و جواد مطلق است که نقص در او راه ندارد، گفت: خداوند بر همه اشیاء احاطه دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محمدباقر تحریری تولیت مدرسه علمیه مروی، امروز پیش از آغاز درس اسفار به شرح فرازی از توحید صدوق پرداخت و گفت: امام علی(ع) می فرمایند: خداوند راه طلب را برای کسانی که تمایل به او دارند ترسیم و روشن ساخته است.

وی با بیان اینکه خداوند راه صحیح رسیدن به خداوند را در فطرت موجودات و انسان ها قرار داده و آنان را هدایت کرده است، ادامه داد: حضرت می فرمایند: خداوند متعال نسبت به آنچه که سوال نشده جودش بیشتر نیست نسبت به آنچه که سوال شده است؛ بنابراین چه از او سوال شود چه نشود جودش یکسان است.

آیت الله تحریری با اشاره به اینکه روزگار هرگز در وجود خداوند اختلاف پیدا نمی کند، ابراز کرد: زمان هرگز در وجود خداوند دگرگونی ایجاد نمی کند که حالات او متغیر شود.

تولیت مدرسه علمیه مروی با اشاره به بی نهایت بودن خداوند، اظهار داشت: حضرت می فرمایند: انسان به هر مقداری که از خداوند درخواست کند در جود او تاثیر نمی گذارد و معدن هایی که کوه ها آن را در بردارد و گنج درون آن صدف هایی که با خنده درست می شود را به انسان بدهد چیزی از خداوند کم نمی شود.

وی با بیان اینکه خداوند آن حقیقت مطلقی است که محدودیت ندارد، گفت: نزد حق از ذخیره های اعطا آن مقداری است که جواب پرسش سوال کننده او را از بین نمی برد؛ کسی نمی تواند مقدار مواهب الهی را تصور کند.

آیت الله تحریری با اشاره به اینکه خداوند جواد مطلقی است که مواهب او را ناقص نمی کند، عنوان کرد: اصرار مصران هرگز نمی تواند با تحلیل و تجزیه، خداوند را محدود کند؛ خداوند در مقام اعطا زمانی که اراده می کند می شود و اینگونه نیست که هنگام شدن به زحمت بیفتد.

تولیت مدرسه علمیه مروی ادامه داد: همه مخلوقات با اراده حق تعالی وجود پیدا می کنند پس حضرت حق به عالم اشیاء و بر وجود آنان احاطه وجودی دارد./813/پ202/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 3
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات