۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۴
کد خبر: ۶۲۹۴۴۹
آیت الله کعبی:

آینده نظام با وجود رهبری تضمین شده است | مسؤولان پاسخگوی ناکارآمدی‌ها باشند

آینده نظام با وجود رهبری تضمین شده است | مسؤولان پاسخگوی ناکارآمدی‌ها باشند
آیت الله کعبی با بیان اینکه مواضع حکیمانه رهبری و حماسه مردم دشمن را شکست، گفت: جنگ امنیتی و اقتصادی و سایبری دشمنان برای تضعیف روحیه ملت ایران تشدید شده است.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله عباس کعبی، عضو مجلس خبرگان رهبری امروز در دیدار طلاب مدرسه علمیه دارالسلام تهران که در سالن اجتماعات مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در قم برگزار شد با بیان این که انتظار از مدرسه علمیه دارالسلام، درخشش در عرصه تبلیغ بین الملل، با قرآن محوری است، گفت: با داشتن این برنامه ها و فعالیت ها به ویژه انس با قرآن و فراگیری زبان عربی و انگلیسی آینده درخشانی در عرصه تبلیغ بین الملل فراروری طلاب این مدرسه علمیه است.

نماینده خبرگان رهبری افزود: شیخ زکزاکی با استفاده و بهره گیری از قرآن کریم، و احساس مسؤولیت وهوشمندی و بصیرت توانست بسیار مؤثر باشد و جوانان زیادی را به دین و اسلام دعوت کند.

این استاد حوزه و دانشگاه اظهارداشت: امروز تبلیغ بین المللی، بیان حقایق اسلامی با زبان فطرت و انتشار جهانی پیام اسلام، برای حل معضلات یکی از نیازهای امروز حوزه است.

آیت الله کعبی گفت: امروز حل مشکلات جهان، ومقابله با بحران های جهانی نظیر بحران ناامنی، بحران اخلاق، بحران خانواده، بحران فقر وشکاف طبقانی و بی عدالتی و ظلم و ستم و جنایت جهانی که ناشی از نظام سلطه و استکبار است، با بازسازی امت اسلامی وهدایت رهبری الهی و گفتمان مقاومت وانقلاب اسلامی؛ قابل تحقق است.

وی بیان کرد: مشکلات بشریت در گستره جهانی ریشه در حاکمیت طاغوت اکبر آمریکا و صهیونیسم بین الملل است؛ انقلاب اسلامی نوری بود که درجهان معاصر برای از بین بردن ظلمت و تاریکی جاهلیت مدرن تابید. انقلاب اسلامی زمینه ساز حاکمیت جهانی رهبری صالح و دولت کریمه مهدوی است.

نماینده خبرگان رهبری بیان داشت: امروز یکی از مسائل مهم برای نشر دین در جهان، تسلط بر زبان بین الملل است، امروز یکی از نیازهای حوزه پاسخ گویی به مسائل دینی، عقیدتی و ارزشی است.

وی در ادامه بیان داشت: انقلاب اسلامی برکات زیادی داشته است که از جمله آن معرفی شیعه به جهان اسلام بوده است. در گذشته کسی از شیعه خبر نداشت، اما امروز در سایه انقلاب، شیعه معرفی شده است و این امر می طلبد حوزه در این مسیر وارد شود و رسالت خود را نسبت به نشر مبانی دینی و معرفی بیشتر شیعه انجام دهد.

آیت الله کعبی ضمن توصیه به طلاب گفت: توصیه ام به طلاب این است با معارف قرآن و اهل بیت(ع) به طور عمیق آشنا شوید.، یکی از زبان های زنده دنیا را فرا گیرند درعین حال، از دروس حوزوی غافل نباشید. باید کتابها و دروس حوزه را خوب خواند، ملا شد تا بتوان از اسلام در مجامع بین الملل دفاع و حقایق را بیان کرد.

نماینده خبرگان رهبری بابیان این که باید هر طلبه ای برای بیان معارف دینی در حوزه بین الملل سطوحی را بگذراند، افزود: اولین سطح تبلیغ است؛ این سطح از پایه های پایین شروع می شود؛ برای رسیدن به سطح اول و دفاع از مبانی دینی باید پایه حووزی هر طلبه ای قوی باشد.

وی اظهار داشت: بعد از طی این دوره، طلبه وارد سطح تحقیق و در پایه بالاتر وارد سطح نظریه پردازی دینی با اجتهاد حاصل می شود.

آیت الله کعبی ادامه داد: بنابراین هر طلبه باید در سطوح تبلیغ، تحقیق و نظریه پردازی قوی باشد تا بتواند دین را در جهان نشر دهد و از معارف دینی دفاع کند.

وی در ادامه بیان داشت: دولت در اسلام برای تحقق مأموریتهای انبیای الهی یعنی نظم و امنیت و بهبود معیشت مردم و مبارزه با فقر و فساد و تبعیض وتحقق عدالت اجتماعی و هدایت و گسترش اخلاق و احیای حقوق عمومی و آزادی های مشروع بر پایه امانت، شکل می گیرد.

نماینده خبرگان رهبری ابراز کرد: در دولت دینی؛ قدرت ابزاری است برای خدمت است و هر کسی نمی تواند اهل امانت باشد، کسانی اهل امانت هستند که از سوی خدا منصوب شده اند و آنها هم رهبران دینی هستند که در عصر غیبت این جانشینی به ولایت فقیه می رسد.

آیت الله کعبی افزود: هدف در اسلام کسب قدرت نیست، قدرت وسیله ای برای خدمت مادی و معنوی و تامین دین و دنیای مردم است.

نماینده خبرگان رهبری افزود: بهترین موعظه این است که امانت به اهلش برسد و عدالت اجتماعی در جامعه به وسیله رهبران الهی اجرا شود و جامعه از نعمت الهی امامت بالاصاله و بالنیابه برخوردار شود.

این استاد حوزه و دانشگاه اظهارداشت: در چنین جامعه ای همه باید از خدا و قانون الهی اطاعت کنند تا اهداف دین تحقق پیدا کند. وفاداری به اسلام و مکتب اهل بیت(ع)در این دوران به حرکت بر اساس آرمانهای امام و شهداء و گوش به فرمان ولی فقیه بودن است.

وی بیان داشت: اگر در جامعه ای اختلاف فکری، اجتماعی سیاسی و ... ایجاد شد، باید به وسیله قانون که خدا و پبامبر(ص) و جانشینانش بیان کردند، برطرف کرد.

آیت الله کعبی گفت: اما درباره شرایط فعلی کشور و حوادث اخیر باید بگویم بنزین بهانه برای شرارت بود و موضع گیری رهبرانقلاب برای مقابله با جنگ امنیتی دشمن و حضور حماسی ملت و خنثی کردن توطئه بود.

نماینده خبرگان رهبری افزود: طراحی دشمنان شرارت و اغتشاش در ماههای قبل از انتخابات بود؛ مدیریت قیمت حامل های انرژی و بنزین که پیش آمد، آنها هم این را بهانه ای برای شرارت کردند.

آیت الله کعبی با بیان اینکه رهبری و ملت بار دیگر دشمن مکار را وادار به عقب نشینی کردند، ابراز کرد: رفع مشکلات و فتنه هابی آینده نیز با حضور فعال مردم به ویژه بسیجیان و نیز خدمت صادقانه به مردم و تأمین حداقل های معیشتی و رونق تولید و بصیرت افزایی میسر خواهد شد.

عضو هیأت رییسه خبرگان بیان کرد: آینده نظام با وجود رهبری تضمین شده است و گام دوم انقلاب، گام خودسازی، جامعه پردازی و تمدن سازی است. و هم اکنون هم شور خوبی در بین جوانان ایجاد شده است.

وی با اشاره به رسالت روحانیت بیان داشت: روحانیت باید مأموریت تاریخی خود را در تعمیق بخشی معارف اسلام، مبارزه با بدعت ها، انحرافات و پیش برد بیانیه گام دوم انقلاب و دفاع از حقوق مردم انجام دهد.

آیت الله کعبی گفت: امروز باید روحانیت جلوتر از همه مطالبه گر باشد. نباید تعدیل قیمت بنزین گرانی و مشکلات دیگری برای مردم ایجاد کند.

نماینده خبرگان رهبری افزود: مشکلات ناشی از بد اجرا کردن تکلیف قانونی تعدیل قیمت حامل های انرژی قطعا ناشی از بی تدبیری مدیران اجرایی است و باید بعد از تحقیق و تفحص همه جانبه نسبت به این بی تدبیری ها و لطمات بزرگ به کشور؛ پاسخ گو باشند./998/

منبع: پایگاه اطلاع رسانی آیت الله کعبی

میثم صدیقیان
ارسال نظرات