۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۴
کد خبر: ۶۲۹۴۵۲
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تبیین کرد؛

آسیب ها و ظرفیت های جلسات خانگی

آسیب ها و ظرفیت های جلسات خانگی
رحیم پور ازغدی گفت: افراط و تفریط، فرقه سازی، گزینش و برداشت ناصحیح از آیات و روایات و عدم رعایت ظرفیت عقلی افراد از آسیب های جلسات خانگی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حسن رحیم پور ازغدی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در نشست معرفتی بصیرتی مبلغان و مسؤولان جلسات خانگی که امشب در تالار قدس حرم مطهر رضوی برگزار شد، به بررسی ظرفیت ها و آسیب شناسی جلسات خانگی و نقش آن ها در اجتماع اشاره کرد.

وی با اشاره به اهمیت جلسات خانگی در نهادینه کردن دین در دل افراد گفت: دو نوع جلسات خانگی داریم که یکی برای کافر کردن بوده و یکی این که اولین بذر توحید و ایمان را در دل مردم ایجاد می کند.

رحیم پور ازغدی افراط و تفریط را از آسیب های جلسات خانگی بیان و اظهار کرد: جلساتی که تحجر و مقدس بازی باشد و نیز جلساتی که ادعای روشنفکری داشته، عقل و حکمت تعطیل شده و با تشریفات از کنار کتاب و سنت عبور می کنند از آسیب های جلسات خانگی است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به حضور زنان در صدر انقلاب و دفاع مقدس، ابراز کرد: این خانم ها از فعالان جلسات خانگی و مسجدی و محلی بودند و انقلاب را این ها شروع کردند و در عرصه انقلاب حضور داشتند.

وی به دیگر آسیب های جلسات خانگی اشاره و بیان داشت: نحوه گزینش و نقل آیات و روایات، نحوه تبیین آیات و روایات، برداشت ناصحیح از آیات و روایات، عدم رعایت ظرفیت عقلی افراد، خصوصی کردن مسائل عمومی یا عمومی کردن مسائل خصوصی، عدم اهم و مهم کردن مسائل از جمله این آسیب‌ها است.

رحیم پور ازغدی فرقه سازی را از دیگر آسیب های جلسات خانگی دانست و گفت: خانم ها به خاطر روحیه حساس تاثیرپذیری بیشتری دارند و دیده می شود کسانی از این فرصت استفاده کرده و مریدانی برای خود کسب کرده اند از جمله فردی ادعا می کرد همسر امام زمان است و خانم ها در جلسات خانگی به وی نامه هایی برای امام زمان داده بودند و مریدانی از بین این خانم ها داشت.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ابراز کرد: هر جلسه ای که موجب مأیوس شدن افراد شود، آن جلسه ضد اسلامی و خیانت به دین است و همچنین جلساتی که کسانی را ضد دین کند و بیان می کنند دل پاک باشد و هر فسق و فجوری کنید مشکلی ندارد، آن جلسات نیز ضد دینی و اسلامی است.

وی به مشورت کردن و تبادل نظر با توجه به آیات و روایات تاکید کرد و خطاب به مبلغین گفت: کسانی که این جلسات خانگی را اداره می کنند فقط رضایت خدا برای آن ها مهم است، اخلاص داشته باشید و برای برگزاری جلسات پربار با یک دیگر مشورت داشته باشید./864/پ202/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات