۱۴ آذر ۱۳۹۸ - ۰۴:۲۱
کد خبر: ۶۲۹۴۶۱
آیت الله یزدی:

حوزه‌ و طلاب جوان برای تحقق تمدن اسلامی برنامه‌ریزی کنند

حوزه‌ و طلاب جوان برای تحقق تمدن اسلامی برنامه‌ریزی کنند
رییس جامعه مدرسین با اشاره به بیانیه گام دوم و وظایف روحانیت گفت: رهبری از حوزه‌های علمیه، طلاب و نسل جوان درخواست دارند برای تمدن آتی اسلامی برنامه‌ریزی کنند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری رسا، آیت‌الله محمد یزدی، رییس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در حاشیه نهمین اجلاس منطقه‌ای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و علمای بلاد،  با حضور در گردهمایی بسیج اساتید و نخبگان سطوح عالی حوزه‌های علمیه استان اصفهان به ایراد سخن پرداخت.

آیت‌الله سید یوسف طباطبایی نژاد، مدیر حوزه علمیه و نماینده ولی‌فقیه در استان اصفهان در ابتدای این نشست که با حضور بیش از 150 نفر از اساتید برجسته حوزه علمیه در مرکز مدیریت حوزه علمیه اصفهان برگزار شد، حضور حضرت آیت‌الله یزدی در مرکز مدیریت حوزه علمیه اصفهان را خیرمقدم گفت.

در ادامه این نشست آیت‌الله یزدی با اشاره به میزبانی حوزه علمیه اصفهان در نهمین اجلاس منطقه‌ای جامعه مدرسین و علمای بلاد گفت: میزبانی حوزه علمیه اصفهان از جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و علمای  بلاد موجب تشکر و قدردانی است.

رییس شورای عالی جامعه مدرسین در ادامه با اشاره به اینکه تحصیلات حوزوی‌اش را تا اواخر سطح در حوزه علمیه اصفهان گذرانده است، گفت: حوزه علمیه اصفهان، حوزه‌ بسیار گرم، پرکار و دارای فضلای به نام بوده و اکنون هم ازجمله حوزه‌های رده اول کشور محسوب می‌شود.

آیت‌الله یزدی با اشاره به بیانیه گام دوم و خواسته‌های رهبری از روحانیت در این بیانیه اظهار داشت: رهبری از حوزه‌های علمیه، طلاب و نسل جوان درخواست دارند برای تمدن آتی اسلامی برنامه‌ریزی کنند.

آیت‌الله یزدی با اشاره به لزوم استفاده بهینه از فرصت گران‌سنگ استقرار حکومت اسلامی ادامه داد: روحانیت و حوزه‌های علمیه باید به مسائل مستحدثه توجه ویژه داشته باشد و جواب متین، دقیق، علمی و صحیح برای آن‌ها پیدا کند.

رییس شورای عالی جامعه مدرسین با اشاره به شرایط مطلوب کنونی برای تحصیل و تدریس علوم دینی افزود: خواندن شرح‌حال بزرگان و علمای خلف بسیار مثمر ثمر است. باید بدانیم علما و بزرگان گذشته با چه شرایطی زندگی کردند و امروز ما از علوم و کتاب‌های آن‌ها استفاده می‌کنیم.

آیت‌الله یزدی در پایان با اشاره به اینکه طلاب با تلاش و همت به اوج می‌رسند و شرایط شهریه و تمکن مالی اثر بسزایی در طلبه فاخر شدن ندارد، ابراز کرد: شما اساتید محترم سعی کنید طلاب فاضل، مدبر و محقق تربیت کنید و به آن‌ها بیاموزید که در زندگی قناعت کنند و بدانید «ان مع العسر یسری».

محمد قمین
ارسال نظرات