۱۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۲
کد خبر: ۶۲۹۴۶۹
آیت الله دری نجف آبادی:

حوزه علمیه تلاش خود را در مسیر انقلاب مضاعف کند

حوزه علمیه تلاش خود را در مسیر انقلاب مضاعف کند
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: کارنامه حوزه علمیه در تاریخ یکصد ساله بسیار درخشان است و باید در مسیر انقلاب بیش از پیش فعالیت داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی، صبح امروز در اجلاسیه منطقه‌ای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در اردوگاه شهید بهشتی اصفهان، با اشاره به ظرفیت‌های حوزه علمیه در طول تاریخ و در بدو شکل گیری حوزه علمیه قم با حضور علمای بزرگ، گفت: این موضوع همزمان با شکل گیری کودتای رضا خان بوده است که ضد دین و روحانیت بوده است و با حمایت انگلیس برسر کار آمد.

آیت الله دری نجف آبادی با اشاره به شکل گیری حوزه علمیه قم از سوی آیت الله حائری یزدی، تصریح کرد: تقدیر الهی بر ادامه یافتن مسیر حوزه علمیه قم تا زمان امام راحل و شکل گیری انقلاب اسلامی و پیروزی انقلاب اسلامی به دست با کفایت امام خمینی(ره) بوده است.

وی با بیان اینکه کارنامه حوزه علمیه در مسیر صد ساله اخیر از ابتدای شکل گیری حوزه علمیه قم تا به امروز بسیار درخشان بوده است، اظهار کرد: قم پایگاه اهل بیت(ع) و پایگاه علوم ایشان است، ابعاد گسترده حوزه علمیه را اگر بررسی کنیم شاهد کارنامه‌ای درخشان هستیم و نقاط ضعفی هم که ممکن است دیده شود باید برطرف شود و همه ای دستاوردها حاصل الطاف الهی است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در ادامه افزود: امروز مراجع عالیقدر و در رأس رهبر معظم انقلاب اسلامی با همان انگیزه‌های الهی و امید بر خداوند متعال و شب زنده‌داری و توسلات ادامه دهنده مسیر حوزه علمیه و انقلاب اسلامی هستند و این مسیر با قوت در حال پیشرفت است.

آیت الله دری نجف آبادی به فعالیت‌های علمی امام خمینی(ره) در عین مبارزه و خودسازی در مسیر انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: ما باید از امام خمینی(ره) و علما در مسیر فعالیت علمی خود در حوزه و پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی الگو برداری کنیم و آنچه رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب فرموده‌اند را جامه عمل بپوشانیم./1304//210/خ

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات