۱۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۸
کد خبر: ۶۲۹۴۷۳
مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی:

طلاب نسبت به آسیب‌های فضای مجازی مراقبت لازم را داشته باشند

طلاب نسبت به آسیب‌های فضای مجازی مراقبت لازم را داشته باشند
مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی با تأکید بر مراقبت نسبت به آسیب‌های فضای مجازی، گفت: فضای مجازی فضای ثبات نیست چراکه در این فضا مطالب مختلفی را بیان و القای شبهه می‌کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی، امروز در جمع طلاب حوزه علمیه استان، به تبیین رسالت طلبگی در جامعه امروز پرداخت.

وی اضافه کرد: در کلام امیرالمؤمنین (ع) در خطبه 201 نسبت به اینکه دنیا محل قرار نیست تأکید شده است، امام می‌فرمایند: «أَیهَا النَّاسُ إِنَّمَا الدُّنْیا دَارُ مَجَازٍ وَ الْآخِرَةُ دَارُ قَرَارٍ- فَخُذُوا مِنْ مَمَرِّکمْ لِمَقَرِّکمْ» و تأکید می‌کنند دنیا سرای گذرا و آخرت خانه جاویدان است پس از گذرگاه خویش برای سرمنزل جاودانه توشه برگیرید.

دبیر شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی اظهار کرد: اگر انسان در جایی باشد که قرار نداشته باشد، خودبه‌خود باید مواظب ثبات باشد؛ زیرا دنیا سرای مجاز و گذر است.

حجت‌الاسلام سالاری مکی افزود: به‌عنوان مثال فضای مجازی فضای ثبات نیست چراکه مطالب مختلفی را بیان و القای شبهه می‌کنند، تهمت و افترا می‌زنند و دیگر مهلت پاسخ‌گویی داده نمی‌شود تا به آن پاسخ داده شود و آن را جواب داد.

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: انسان باید طوری باشد که در این فضای مجازی که ثبات ندارد بتواند خود را نگه دارد و در دام آن‌ها گرفتار نشود.

وی ادامه داد: در چنین محیطی ثبات معنا ندارد و از سوی دیگر نمی‌شود جلوی این‌ها ایستاد چراکه منافع عده‌ای به خطر افتاده و از بین رفته و به آن‌ها ضربه وارد شده است.

حجت‌الاسلام سالاری مکی خاطرنشان کرد: به همین دلیل می‌بینیم در زیارت امام رضا (ع) آمده است: «لعن الله من قتل بالایدی و الاسن» و شما در حرم حضرت می‌خوانید خدا بکشد خدا لعنت کند، خدا از رحمتش دور کند، زبان‌هایی که قاتل تو شدند؛ یعنی در مرو زبان‌ها در گوش مأمون این‌قدر علیه حضرت رضا (ع) منفی‌بافی کردند تا مأمون را آماده کردند امام‌کش بشود و این خطر زبان است./9314/پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات