۱۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۷
کد خبر: ۶۲۹۴۸۷
معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی خبر داد؛

مبارزه با آسیب‌های اجتماعی در ۱۰۰۰ محله شهری و ۴ هزار محله روستایی

مبارزه با آسیب‌های اجتماعی در ۱۰۰۰ محله شهری و ۴ هزار محله روستایی
حجت الاسلام میر محمدیان گفت: در ۱۰۰۰ محله شهری و حدود ۴ هزار محله روستایی با یک مدل جامع به مبارزه با آسیب‌های اجتماعی همت گماشته خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام میر محمدیان معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی در هم‌اندیشی دبیران کانون‌های دانش‌آموختگان حوزه‌های علمیه خواهران کشور با رویکرد مواجهه فعال در برابر آسیب‌های اجتماعی که در مجتمع فرهنگی نرجس خاتون برگزار شد با بیان اینکه یکی از آفت های موجود عدم استفاده از خروجی های حوزه علمیه است، گفت: بخشی از این مشکل به اختلاف نگاه در سازماندهی مدرن و غیر مدرن برمی گردد.

حجت الاسلام میر محمدیان با اشاره به اینکه دین در هر سطحی که عرضه می شود باید جامع عرضه شود، عنوان کرد: شعله ای از اسلام ناب که در وجود مخاطب ایجاد می شود، باید شعله حقیقی باشد.

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی افزود: برخی از اوقات ما یک اسلام شیک و بدون دردسر را ارائه می دهیم که با حقیقت اسلام بسیار فاصله دارد.

حجت الاسلام میر محمدیان با بیان اینکه اسلام ناب در مسیر جدال تمدنی معنا پیدا می کند، ابراز کرد: اگر اسلامی که عرضه می شود، عصاره اسلام ناب را نداشته باشد، تاثیرگذار نخواهد بود.

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه فرصتی برای فعالیت پراکنده وجود ندارد، گفت: محله های مختلف کشور احصا و شناسایی شده است.

وی افزود: در 1000 محله شهری و حدود 4 هزار محله روستایی که قبلا در آن ها روحانی مستقر حضور داشته است با یک مدل جامع به مبارزه با آسیب های اجتماعی همت گماشته خواهد شد.

حجت الاسلام میر محمدیان با اشاره به اینکه توقع رهبر انقلاب ایجاد تحول در رفع آسیب های اجتماعی است، اظهار داشت: باید در حوزه پیشگیری از آسیب های اجتماعی فعالیت بیشتر و عمیق تری انجام شود.

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه در محله ها به دنبال برقراری نظام امام و امت هستیم، عنوان کرد: در تمدن اسلامی یک زیر ساخت قوی به نام مسجد وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه نباید از داشته های تمدنی خود غافل باشیم، ابراز کرد: با بیرون بردن موسسات قرآنی و هیئات و ... از مساجد خاصیت اصلی مساجد از آنها گرفته شده است.

حجت الاسلام میر محمدیان مسجد را محور کارهای فرهنگی دانست و افزود: نظام اولویت های خواهران و برادران با یک دیگر تفاوت دارد و در برنامه ریزی ها نباید اولویت های خواهران نادیده گرفته شود.

وی افزود: فعالیت های جهادی خود جوش که منشا آن احساس مسؤولیت است با برکت تر و مستمر خواهد بود.

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی اظهار داشت: اگر در مرکز مدیریت کننده اختلال ایجاد شود هسته ها باید به صورت آتش به اختیار، متمرکز و جامع عمل کنند./1350/پ202/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 8
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
روحانی مستقر
Iran, Islamic Republic of
۱۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۳
سلام علیکم

برنامه های شما هیچ کدوم ظرفیت سنجی صورت نگرفته و متاسفانه تمام برنامه ها روی دوش ما روحانیون مستقر هست و جدای از این فشارها هیچ فکری برای معیشت روحانیون نشده و هر کدوم از آقایون در مرکز یک طرحی ارائه میده که هیچ کدوم کارشناسی شده نیست و اگر بگویند کارشناسی شده آیا از روحانیون که در بطن روستاها هستند نظریه کارشناسی خواسته اند.
واقعا متاسفم=== که خیلی از کارها صوری است نه ریشه ای
0
0