۱۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۷
کد خبر: ۶۲۹۴۹۵
آیت الله میرباقری:

شناخت خداوند منوط به وساطت امام معصوم است

شناخت خداوند منوط به وساطت امام معصوم است
نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه شناخت خداوند منوط به وساطت امام معصوم است، گفت: امام معصوم(ع) باب الله است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سیدمهدی میرباقری نماینده مجلس خبرگان رهبری، امروز در حسینیه آیت الله حق شناس(ره) به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: براساس روایات ائمه اطهار(ع) در شؤون امامت و ولایت همه در یک شأن و منزلت قرار دارند.

وی افزود: از امام رضا(ع) سوال شد اطاعت از فرمایشات شما همانند اطاعت از فرمایش امام علی(ع) واجب است حضرت فرمودند بله فرق نمی کند؛ امامی که در مقام خردسالی به مقام امامت نائل می شود مقامش همانند مقام امامی است که در دوران جوانی به امامت می رسد.

آیت الله میرباقری با بیان اینکه امامان معصوم همانند پیامبراکرم(ص) به تمام کائنات اشراف دارند، اظهار داشت: پیامبراکرم(ص) معلم تمام انبیای الهی و کائنات و روح توحید در عالم هستی بودند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: امام علی(ع) در همه شؤون به وجود مقدس پیامبراکرم(ص) که منشأ توحید محسوب می شود تاسی کرده لذا ایشان منادی همان توحیدی است که پیامبراکرم(ص) ندای آن را سر دادند.

وی با تاکید بر اینکه امام علی(ع) خلیفه پیامیراکرم(ص) در امت هستند، اظهار داشت: بنابراین کاری که امام علی(ع) می خواهند در راستای موحد شدن امت و نجات آنان از شرک انجام دهند به واسطه پیامبراکرم(ص) انجام می شود؛ بر همین اساس حضرت می فرمایند: من عالم به کل کتاب و وصی پیامبراکرم(ص) هستم.

شناخت خداوند منوط به وساطت امام معصوم است

آیت الله میرباقری با تاکید بر اینکه اهل بیت(ع) واسطه معرفت به خداوند متعال هستند، ادامه داد: خداوند ما را به سوی خودش هدایت و دعوت می کند و امام واسطه رسیدن به این معرفت است؛ بنابراین اگر امام معصوم نباشد کسی نمی تواند به این معرفت نائل شود.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه خداوند، ائمه اطهار(ع) را صراط‌ الله و باب الله قرار داده است، گفت: انسان اگر بخواهد خداوند را بشناسد باید در آیینه وجه اللهی خداوند یعنی امامان معصوم جستجو و تماشا کند.

وی با اشاره به اینکه خداوند ائمه اطهار(ع) را طریق معرفت قرار داده است، عنوان کرد: نمی شود کسی به معرفت خداوند برسد غیر از طریق معرفت به ائمه اطهار(ع)؛ زیرا خداوند چنین خواسته تا به واسطه ایشان شناخته و طاعت شود.

آیت الله میرباقری ادامه داد: کمال ایمان چیزی جز کمال معرفت الله و معرفت نسبت به امام نیست بنابراین سیر در معرفت امام، سیر در معرفت خداوند متعال است. پیامبراکرم(ص) ذکر الله هستند و انسان به واسطه ایشان می تواند به سوی نور حرکت کند؛ غدیر مطلع این ذکر و نور است که در عصر ظهور سبب نورانیت عالم هستی می شود./813/پ202/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 5
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات