۱۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۰
کد خبر: ۶۲۹۵۰۰

دیدار رئیس و مدیران دانشگاه باقرالعلوم با هیأت رئیسه جامعةالمصطفی

دیدار رئیس و مدیران دانشگاه باقرالعلوم با هیأت رئیسه جامعةالمصطفی
در دیدار رئیس و مدیران دانشگاه باقرالعلوم(ع) با هیأت رئیسه جامعةالمصطفی تفاهم‌نامه‌ همکاری دو مجموعه در زمینه‌های علمی و آموزشی به امضا رسید.

به گزارش خبرگزاری رسا، در دیدار رئیس و مدیران دانشگاه باقرالعلوم(ع) با هیئت رئیسه جامعةالمصطفی، که در سازمان مرکزی المصطفی صورت پذیرفت، حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی ضمن اشاره به فعالیت یکپارچه جامعةالمصطفی در داخل و خارج کشور، تصریح کرد: فعالیت‌های جامعةالمصطفی از نظر کمّی و کیفی و تنوع ملیتی دانش‌پژوهان آن، در تاریخ حوزه‌های علمیه بی‌سابقه است.

وی با برشمردن نمایندگی‌های المصطفی در ایران و خارج کشور، از طراحی و اجرای رشته‌های متعدد آموزشی در جامعةالمصطفی سخن گفت و ضمن اشاره به حوزه‌های دانشی المصطفی، توجه این نهاد بین‌المللی را به آموزش زبان فارسی به فراگیران مورد توجه قرار داد و ابراز داشت: خرسندیم که جامعةالمصطفی تجربه خوبی در زمینه آموزش زبان فارسی دارد.

رئیس جامعةالمصطفی در ادامه ارتباط روزافزون با دانشگاه‌ها و مراکز علمی و آموزشی دنیا را بسیار مهم دانست و اظهار داشت: جامعةالمصطفی در این زمینه، با بسیاری از مراکز علمی ارتباطات گسترده و دوجانبه دارد و می‌کوشد نقش خود را در انتقال دست‌آوردهای علمی جمهوری اسلامی ایران به جهان به خوبی ایفا نماید.

حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی با اشاره به دست‌آوردهای جامعةالمصطفی در زمینه آموزشی و پژوهشی، خاطرنشان ساخت: علاقه‌مندیم به ارتقای دیپلماسی عمومی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و تقویت نظام آموزشی و علمی حوزه کمک نماییم و نقشی پررنگ در این عرصه ایفا کنیم.

وی المصطفی را امتداد بخش بین‌المللی حوزه علمیه در جهان دانست و با بیان این که ظرفیت جامعةالمصطفی، در اختیار تمام مراکز حوزوی است، ابراز نمود: بی‌شک، دانشگاه باقرالعلوم(ع) و جامعةالمصطفی می‌توانند از یکدیگر بهره‌مند شوند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی با اشاره به ظرفیت‌های همکاری دو مجموعه، ابراز امیدواری کرد با امضای تفاهم‌نامه و پی‌گیری عملیاتی‌سازی مفاد آن، این ظرفیت‌ها را به منصه ظهور برسانند.

در ادامه «حجت‌الاسلام والمسلمین مریجی»، رئیس دانشگاه باقرالعلوم(ع)، گستردگی و عمق فعالیت‌های علمی و پژوهشی جامعةالمصطفی را بسیار زیاد دانست و ضمن توضیح درباره ساختار این دانشگاه، تصریح نمود: دانشگاه باقرالعلوم(ع) به بحث خانواده توجه ویژه‌ای دارد و در نظر دارد رشته‌هایی را برعهده بگیرد که نیاز انقلاب اسلامی است.

وی هدف دانشگاه باقرالعلوم(ع) را تولید علم برشمرد و یادآور شد: برخی از رشته‌های این دانشگاه، براساس تأکید مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) راه‌اندازی شده است.

رئیس دانشگاه باقرالعلوم(ع) ارتباط بین مجموعه‌های همسو را موجب هم‌افزایی و پرهیز از موازی‌کاری عنوان کرد و خواستار استفاده هر چه بیشتر از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های المصطفی در عرصه‌های علمی شد و اظهار داشت: می‌دانیم که بهره‌گیری روزافزون از توانمندی جامعةالمصطفی، پیشرفت دانشگاه را در عرصه‌های آموزشی به دنبال خواهد داشت.

وی در پایان با بیان این که دانشگاه باقرالعلوم(ع) با هدف رفع نیازهای علمی کشور فعالیت می‌نماید، به‌روزرسانی رشته‌‌ها را یکی دیگر از زمینه‌های همکاری جامعةالمصطفی و دانشگاه باقرالعلوم(ع) دانست.

شایان ذکر است در این جلسه، برخی از اعضای هیئت رئیسه المصطفی و مدیران دانشگاه باقرالعلوم(ع) نظرات و پیشنهادهای خود را در زمینه‌ ارتقای همکاری فی ما بین ارائه نمودند./1330/د102/ب1

ارسال نظرات