۱۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۸
کد خبر: ۶۲۹۵۱۶

توزیع رایگان قرآن در نروژ در پی اهانت به کلام وحی

توزیع رایگان قرآن در نروژ در پی اهانت به کلام وحی
سه سازمان اسلامی در نروژ در واکنش به اهانت به کلام وحی در این کشور، نسخه‌های رایگان قرآن در میان شهروندان نروژی توزیع می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری رسا، انجمن هنرها و فرهنگ اسلامی نروژ، انجمن ادبیات اسلامی و مسجد «منهاج القرآن» در اوسلو، پایتخت نروژ قصد دارند این اقدام را انجام داده و طی آن ۱۰ هزار نسخه قرآن در اوسلو، پایتخت و «برگن» دومین شهر این کشور توزیع کنند.

هزینه توزیع قرآن‌ها از سوی این سه سازمان و با کمک‌های خیریه و مردمی تأمین خواهد شد و هدف از آن پاسخ به سوزاندن قرآن از سوی سازمان «اسلامی‌سازی نروژ را متوقف کنید»(SIAN) در تظاهرات شهر «کریستیان‌ساند»(Kristiansand) نروژ است که بیش از دو هفته پیش برگزار شد.

حمزه انصاری، عضو شورای اداری مسجد منهاج القرآن که اصلیتی پاکستانی دارد، در این بازه گفت: من فکر می‌کنم بیاری از مردم کنجکاوند با محتوای قرآن آشنا شوند و ما امیدواریم طرح توزیع قرآن ابهامات درباره محتوای این کتاب مقدس را از بین ببرد.

یادآور می‌شود، اخیرا گروهی موسوم به «اسلامی‌سازی نروژ را متوقف کنید» (SIAN) در شهر«کریستیان‌ساند» نروژ در اقدامی توهین‌آمیز، دو نسخه از قرآن را به سطح زباله انداختند و «لارس تورسن» رئیس این سازمان ضد اسلامی، یک نسخه دیگر از قرآن  را سوزان که واکنش‌های زیادی در پی داشت./983/ب

منبع: ایکنا

ارسال نظرات