۱۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۸
کد خبر: ۶۲۹۵۱۹
حجت الاسلام والمسلمین نکونام:

تمدن اسلامی از مسیر بیانیه گام دوم انقلاب میسر می‌شود

تمدن اسلامی از مسیر بیانیه گام دوم انقلاب میسر می‌شود
نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری گفت: بیانیه گام دوم انقلاب بسترساز تحقق تمدن اسلامی است و حوزه علمیه باید در این مسیر به صورت جدی حرکت کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری، ظهر امروز در اجلاسیه منطقه‌ای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در اصفهان، با تأکید بر اهمیت وارد شدن حوزه و علمای حوزه علمیه به عرصه‌های نوین و جدید و پاسخگویی به نیازهای جدید جامعه، گفت: یکی از مسائل ضروری که در دین بیان شده است مسأله ضرورت رجوع مردم به علما است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: عالمان دین در دوران غیبت در طول تاریخ همواره ناصر و یاری رسان دین بوده‌اند و این اقدامات آنها علیرغم همه تهدیدات و مشکلاتی است که در این عرصه برای آنها وجود داشته است، امام خمینی یکی از علمایی است که در عصر حاضر در این عرصه نورافشانی کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با اشاره به ورود انقلاب به گام دوم و مسأله نقش آفرینی روحانیت در این عرصه، تصریح کرد: امروز روحانیت با کوله باری از تجربیات با فرصت‌ها و تهدیدهای بسیاری مواجه است، امروز نمی‌توان با نشستن بر کرسی و درون بیت و سبک سنتی که البته جایگاه نیکو و پسندیده خود را دارد، در عرصه جهانی ادای تکلیف کرد.

نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری با تأکید بر ضرورت ایفای نقش روحانیت در عرصه ملی و بین المللی، اظهار کرد: دشمنان به سلاح‌های نوین مجهز شده‌اند و ما نیز باید با استفاده از طرح‌ها و ابزارهای نوین در مقابل دشمنان و توطئه‌های آنان قرار بگیریم.

وی با اشاره به جاذبه و فریبندگی شبهات دینی و تلاش گسترده دشمن در جذب نسل جوان به منکرات، خاطرنشان کرد: روحانیت نیز باید با روش‌های نوین و ابزار جدید و استفاده از زبان هنر به جذب نسل جوان و ترویج باورهای دینی بپردازد، که البته برخی از روحانیون ممکن است با این روش‌ها مخالفت کنند.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام ترویج اخلاق و معنویت را از رسالت‌ها و اولویت‌های اصلی حوزه علمیه عنوان کرد و گفت: امروز مبارزه با سکولاریسم یکی از مهمترین مسائلی است که باید با بهره گیری از ابزارهای جدید در حوزه علمیه صورت بگیرد، اگر حوزه رویکرد انقلابی داشته باشد می‌تواند بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی را نهادینه کند.

وی در ادامه اظهار کرد: بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی را حوزه های علمیه غیرسکولار و متوجه سیاست می‌توانند در کشور نهادینه کنند، بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی راهکار چهل سال آینده انقلاب اسلامی است و برای دستیابی به تمدن نوین اسلامی این بیانیه تدوین شده است.

نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری دستیابی به تمدن مهدوی را نیازمند تحقق مبانی و اهداف بیانیه گام دوم انقلاب عنوان کرد و افزود: برای جریان بخشی به این بیانیه در کشور نیازمند حرکت جدی حوزه علمیه در این زمینه هستیم./1304/پ202/ب1

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات