۱۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۴
کد خبر: ۶۲۹۵۳۳
یکی از علمای اهل تسنن لبنان در گفت وگو با رسا؛

آمریکا درپی ایجاد جنگ داخلی در لبنان است

آمریکا درپی ایجاد جنگ داخلی در لبنان است
عضو تجمع علمای مسلمان لبنان اظهار داشت که آمریکا با سوء استفاده از تظاهرات های مسالمت آمیز مردم لبنان درپی ایجاد فتنه و اختلاف در این کشور است.

شیخ خضر الکبش عضو تجمع علمای مسلمان لبنان در گفت وگو با خبرنگار بین الملل خبرگزاری رسا با اشاره به آخرین وضعیت این کشور بیان داشت: متاسفانه شرایط لبنان اسفبار است و مردم با خواسته های ظاهرا به حق به خیابان ها آمدند ولی در ادامه روند تظاهرات ها متوجه مشکلات جدیدی شدند.

وی افزود: آمریکا با ایجاد فتنه و اختلاف در میان ملت لبنان درپی دستیابی به جنگ داخلی است ولی جبهه مقاومت مثل همیشه توطئه آنان را خنثی خواهد کرد.

عضو تجمع علمای مسلمان لبنان تصریح کرد: ما به مزدوران و حامیان آمریکا در لبنان می گویم که هیچ گاه نمی توانند به اهداف شوم خود در این کشور دستیابند. بنیامین نتانیاهو با قلع و قمع مردم بی گناه درپی بازیابی وجهه خود در میان سیاستمداران رژیم اشغالگر صهیونیستی است اما شرایط برای نتانیاهو مثل گذشته نیست و همه معادلات منطقه به برکت جبهه مقاومت تغیر کرده است.

وی تاکید کرد که قدرت جبهه مقاومت بسیار افزایش پیدا کرده است و همان طور که طی سال های اخیر مشاهده کرده ایم، دشمنان توانایی مقابله با فرزندان مقاومت را ندارند.

از سوی دیگر «ولید سکریه» نماینده اهل سنت مجلس لبنان گفت وگو با پایگاه خبری النشره، گفت: آمریکا که نتوانسته با خروج از توافق هسته‌ای و اعمال تحریم، ایران را شکست دهد حالا به سراغ لبنان آمده تا از این طریق، به محور مقاومت ضربه بزند.

وی خاطرنشان کرد که لبنان در مرکز طوفان و در مرز فلسطین اشغالی قرار گرفته، رژیمی که پایگاه اصلی غرب برای سلطه بر جهان عرب و اسلام در منطقه به شمار می‌رود و به همین دلیل، «امنیت اسرائیل» اولویت مطلق آنهاست.

این نماینده مجلس لبنان افزود: مقاومت در لبنان همان قدرت بازدارندگی است و چشم‌‎ها به لبنان و چگونگی نابودی مقاومت دوخته شده تا دست اسرائیل باز شود. آن‌ها تلاش کردند نظام سوریه را سرنگون کنند، اما روسیه مداخله کرد، اسرائیل می‌توانست به جنوب سوریه وارد شود، زیرا ارتش درگیر حلب، دمشق و بوکمال بود، اما از ترس جنگ با مقاومت این کار را انجام نداد.

ولید سکریه تصریح کرد آن‌ها تلاش کردند که مقاومت را با فتنه داخلی در لبنان از بین ببرند، برخی از داخل لبنان نیز موافق این بودند و بر روی انتخابات پارلمانی حساب کرده بودند تا دولتی یک دست روی کار آید و مقاومت را خلع سلاح کنند، اما حزب‌الله در انتخابات پیروز شد و نبرد به ایران منتقل شد تا این کشور را به عنوان «أمّ المقاومه» تسلیم کنند، اما با عقب‌نشینی از توافق هسته‌ای و تحریم‌های اقتصادی، موفق به این کار نشدند.

وی تاکید کرد شکست در ایران، ممکن است موجب بازگشت آمریکا شده باشد تا لبنان، نقطه آغازین برای ضربه به محور مقاومت باشد.

این نماینده مجلس لبنان در پایان، گفت: موافق با مطالبات به حق معترضان است، اما سیاسی کردن آن برای اهداف آمریکایی و به حساب مقاومت، درست نیست؛ «بهای نجات لبنان از فروپاشی اقتصادی، سلاح حزب‌الله است» و از این، اصرار «سعد حریری» نخست‌وزیر به تشکیل دولت تکنوکرات مشخص می‌شود.

ارسال نظرات