۱۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۸
کد خبر: ۶۲۹۵۵۹
حجت الاسلام سبحانی مطرح کرد؛

نقش نمایندگان روحانی در کارآمدی بیشتر مجلس

نقش نمایندگان روحانی در کارآمدی بیشتر مجلس
نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی با اشاره به لزوم حضور روحانیت در مجلس گفت: غالبا روحانیون حاضر در پارلمان جزو موثرترین نمایندگان بودند.
حجت الاسلام حسین سبحانی نیا نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی در حاشیه حضور در ستاد انتخابات کشور در گفت‌وگو با خبنرگار پارلمانی خبرگزاری رسا در خصوص جایگاه روحانیون در پارلمان، بیان داشت: بنده با سابقه شش دوره حضور در مجالس ایران، به عنوان یک فرد روحانی شاهد این مساله بودم که همیشه روحانیون حاضر در پارلمان جزو موثرترین نمایندگان بودند.

وی ادامه داد: متاسفانه در مقایسه با اولین مجلس پس از پیروزی انقلاب اسلامی باید بگویم که تعداد روحانیون کمتر و کمتر شده که نمی‌توان دلیل آن را در یک گفت‌وگوی کوتاه رسانه‌ای ریشه یابی کرد.

عضو سابق فراکسیون روحانیت پارلمان با اشاره به حضور موثر وکلای روحانی در تاریخ مجالس شورای اسلامی، بیان داشت: بسیاری از روحانیون حاضر در مجالس ایران از تخصص‌های مختلفی برخوردار بودند. برای مثال در حوزه فرهنگ و حقوق همواره نمایندگانی از طرف فراکسیون روحانیت پارلمان به ارائه نظر می‌پرداختند که از نظر کارشناسی در بالاترین سطح قرار داشت.

این فعال جریان اصولگرایی با تاکید بر جایگاه بسیار ویژه فراکسیون روحانیت پارلمان، بیان داشت: بدون شک فراکسیون روحانیت مجلس دارای یک جایگاه  ویژه است که در ادوار مختلف نیز این جایگاه تاثیرگذاری خود را ثابت کرده است.

حجت الاسلام سبحانی نیا در پایان تاکید کرد: اعضای فراکسیون روحانیت همواره در دیدار با علما و اعضای برجسته حوزه‌های علمیه نظرات و دغدغه‌های ایشان را اخذ و در مجلس شورای اسلامی پیگیری می‌کنند. /۸۵۶/
ارسال نظرات