۱۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۵
کد خبر: ۶۲۹۵۶۵

گزارشی از عملکرد شهرداری تهران

گزارشی از عملکرد شهرداری تهران
شهردار تهران ضمن ارائه گزارشی از عملکرد شهرداری تهران آلودگی هوا و ترافیک را دو مشکل عمده شهروندان تهرانی دانست.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، پیروز حناچی شهردار تهران در سخنرانی پیش از خطبه نماز عبادی سیاسی جمعه تهران به ارائه گزارشی از عملکرد شهرداری تهران پرداخت و با بیان این که آلودگی هوا و ترافیک دو مشکل عمده مردم تهران است، گفت: 14 دستگاه هستند که در زمینه آلودگی هوا نقش دارند و باید به وظایف خود عمل کنند.

وی با بیان اینکه سوخت های فسیلی عامل اصلی آلودگی در تهران است، ادامه داد: بخش عمده آلودگی هوا ناشی از مصرف سوخت‌های فسیلی، خودروهای تک سرنشین  و 10 درصد هم مربوط به موتور سیکلت های کاربراتوری و خودروهای دیزلی سنگین است.

حناچی  با اشاره به تلاش شهرداری تهران برای بررسی و معاینه فنی خودروها خاطرنشان کرد: در این زمینه سعی داریم سخت گیرانه تر عمل کنیم و این معاینه شامل خودروهای سنگین و سبک نیز می شود؛ یکی از دلایل مهم آلودگی در پایتخت اتوبوس های فرسوده است که به دلیل تحریم ها نتوانسته ایم آنها را نوسازی کنیم، از همین جهت درصدد افزایش ظرفیت متروی تهران هستیم.

شهردار تهران با بیان اینکه در متروی تهران برای جابه جایی 7 میلیون نفر برنامه ریزی شده است، ابراز کرد: در حال حاضر 2 میلیون نفر مسافر از طریق مترو جا به جا می شوند و برای رسیدن به 7 میلیون فر نیازمند 2 هزار واگن قطار هستیم که به زودی تأمین خواهد شد.

وی ایجاد مسیرهای دوچرخه سواری را یکی از راه های کم هزینه برای کاهش آلودگی دانست و تأکید کرد: در آینده ای نزدیک مسیرهای دوچرخه سواری را افزایش داده و طولانی تر خواهیم کرد؛ طبق برنامه ریزی های صورت گرفته در چهار سال آینده ذرات آلاینده هوای تهران تا 55 درصد و گازهای آلاینده 45 درصد کاهش می یابد.

حناچی به تبیین اقدامات صورت گرفته در متروی تهران به مناسبت روز جهانی معلولان پرداخت و بیان کرد: نصب آسانسور در دو ایستگاه، خریداری 196 دستگاه آسانسور و نصب 40 عدد آنها تا پایان سال در ایستگاه های قدیمی از اقدامات ما در این زمینه است و ما در پی مناسب سازی فضای شهری برای معلولان هستیم؛ همچنین 2 رام دستگاه قطار تا پایان سال به متروی تهران اضافه خواهد شد و ما می خواهیم ساخت واگن های مترو را بومی سازی کنیم و باید دانست در حال حاضر سهم تولید داخل در واگن ها تنها 30 درصد است.

شهردار تهران از کاهش سرفاصله زمان قطارها در خطوط متروی تهران خبر داد و با اشاره به بارش برف اخیر در تهران اضافه کرد: این بارش برف به صورت صبحگاهی و پس از تشکیل ترافیک صبح بود، از همین جهت استفاده از دستگاه های مکانیزه مقدور نبود و تلاش می کنیم دیگر از این دست مشکلات برای مردم ایجاد نشود.

وی در ادامه با بیان اینکه توسعه میادین میوه و تره بار در وضعیت اقتصادی مردم تأثیر بسزایی دارد، عنوان کرد: اکنون 246 میدان میوه و تره بار وجود دارد و 50 میدان جدید به تازگی راه اندازی شده و تا پایان سال 10 بازار جدید تره بار نیز اضافه می‌شود.

حناچی همچنین گزارشی از وضعیت پسماند پایتخت ارائه کرد و با اشاره به بوی نا مطبوع در سطح تهران گفت: این بوی نا مطبوع در مناطق 2، 4، 6، 9، 10، 11 و 13 استشمام شده است و ما نیز هم گزارشات را به کمیته مدیریت بحران ارائه داده ایم؛ گازی که برای سلامتی ساکنان شهر ضرر داشته باشد در ساعات انتشار بو یافت نشد، اما اطلاعات آن را به کمیته ای که در استانداری مستقر است داده ایم و در تلاش هستیم علت اصلی آن را بیابیم./841/

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 2
حسین ثالث موید
ارسال نظرات