۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۷
کد خبر: ۶۲۹۵۸۷
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس:

مشکلات در مسئله فرهنگ ریشه در جهت‌گیری دولت دارد

مشکلات در مسئله فرهنگ ریشه در جهت‌گیری دولت دارد
محمداسماعیل سعیدی گفت: دولت در مسئله فرهنگ جهت‌گیری مناسبی ندارد. نظر ما این است که فرهنگ زیربنای اقتصاد باشد اما از نظر دولت اقتصاد زیربنای فرهنگ است.

محمد اسماعیل سعیدی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به بودجه فرهنگی سال آینده کشور گفت: متاسفانه جهت‌گیری‌های دولت در ارتباط با فرهنگ جهت‌گیری مناسبی نیست و مشکلات از اینجا شروع می‌شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر نظر ما این است که فرهنگ زیربنای اقتصاد است، اما از نظر دولت اقتصاد زیربنای فرهنگ است.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه فرهنگ در اولویت قرار ندارد، اظهار داشت: سال گذشته در رفت و آمد‌های بودجه به مجلس و با تغییر و اصلاح ساختار بودجه، بودجه بسیاری از دستگاه‌های فرهنگی کسر شد که در کمیسیون تلفیق تلاش‌های بسیاری انجام گرفت تا بودجه اصلاح شد.

وی اضافه کرد: متاسفانه نگاه و دیدگاهی که به فرهنگ وجود دارد دیدگاه مناسبی نیست و همین امر هم باعث شده تا فرهنگ در اولویت چندم قرار داشته باشد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس خاطرنشان کرد: در لایحه‌ای که سال قبل دولت برای بودجه سال جاری به مجلس تقدیم کرد از کل بودجه کشور بودجه فرهنگی به یک درصد هم نمی‌رسید.

وی ادامه داد: در سال‌های قبل ما انتظار داشتیم این رقم به دو الی سه درصد برسد که نه تنها این انتظار محقق نشد بلکه به شش دهم درصد تقلیل پیدا کرد که با این رقم‌ها نمی‌توان در فرهنگ کاری انجام داد.

سعیدی در پایان گفت: در بحث بودجه سال ۹۹ در تلاش هستیم تا ایرادات و بعضی از مسائل رفع شود چرا که برخی از قرائن و شواهد نشان می‌دهد که با مشکل روبرو خواهیم بود./882/ت301/

ارسال نظرات