۱۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۹
کد خبر: ۶۲۹۵۸۸
معاون فرهنگی حوزه‌های علمیه خواهران کشور؛

مادران شاکله و محور تربیت در خانواده هستند

مادران شاکله و محور تربیت در خانواده هستند
ظهیری گفت: تاکید بر نقش مادر در خانواده به دلیل عمق اثرگذاری در محیط خانواده است چرا که مادران شاکله و محور تربیت در خانواده هستند.

معصومه ظهیری معاون فرهنگی حوزه‌های علمیه خواهران کشور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به مسئله مهم تربیت فرزند، گفت: باغبانی وجود انسان‌ها، تربیت و مربی بودن سخت ولی کاری بسیار ظریف، اثرگذار و عمیقی است.

وی با اشاره به آیه ۳۴ سوره نساء افزود: خداوند تربیت و قوام خانواده یعنی مدیریت برای حاصل شدن امور تربیتی را به مردان سپرده است و آن‌ها را متولی امور برنامه ریزی قرار داده است.

این استاد حوزه خواهران با اشاره به مجری برنامه‌های تربیتی در خانواده، عنوان کرد: مجری برنامه‌های تربیتی و اثرگذاری در این برنامه‌ریزی و همچنین مشارکت در برنامه‌ریزی بهتر، مادران هستند.

وی ادامه داد: تربیت سال‌ها قبل از تولد آغاز می‌شود؛ مراقبت بر فرزندآوری، تشکیل نطفه، دوران بارداری، تولد، تغذیه و محیط خانه همه از عوامل تربیت خوب هستند که بسیاری از این امور به مادران بستگی دارد.

ظهیری تاکید کرد: فرزندان شیوه چگونه راه رفتن را از اولین محل آموزشگاه که خانواده است، فرا می‌گیرند و بعد از آن در استمرار این حرکت وارد محیط‌های آموزشی دیگر مانند مدرسه، اجتماع و... می‌شوند.

وی توضیح داد: شاکله تربیتی انسان‌ها در فضای خانواده، مادر است؛ البته مادر محور این فضا هم هست؛ در آیات قرآن از بانوان به عنوان آرامش بخش یاد می‌شود.

این کارشناس مسائل اجتماعی با اشاره به اینکه نقش مادر نقش کلیدی است، خاطرنشان کرد: در تربیت فرزندان عوامل مختلفی مانند محیط، نقش پدر و... موثر است، اما در همه این مسائل مادر تاثیرگذار است.

وی ادامه داد: یکی از مسائل مهم امروز که باید توجه ویژه‌ای به آن شود، واسپاری مسائل تربیتی است؛ ما دائما می‌گوییم که رسانه، فضای مجازی، محیط، دانشگاه، رفت و آمد‌ها در تربیت نقش دارند، اما معمولا خنثی کننده نقشه‌ها مادران هستند چرا که مادر محل مراجعه و مشورت است.

ظهیری در پایان با اشاره به اینکه سه اصل محبت، حمایت و مشورت در فضای خانواده در دست مادران است، گفت: اهمیت و تاکید بر نقش مادر در خانواده به دلیل عمق اثرگذاری و تاثیری گذاری او در محیط خانواده است./918/ت301/

ارسال نظرات