۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۱
کد خبر: ۶۲۹۶۲۷

هزاران فلسطینی نماز صبح را در مسجد ابراهیمی اقامه کردند

هزاران فلسطینی نماز صبح را در مسجد ابراهیمی اقامه کردند
هزاران فلسطینی، امروز برای مقابله با یهودی‌سازی و محافظت از مسجد ابراهیمی نماز صبح را در این مکان در شهر الخلیل اقامه کردند.

به گزارش خبرگزاری رسا، هزاران نفر از مردم فلسطین برای مقابله با یهودی‌سازی و محافظت از مسجد ابراهیمی روز گذشته نماز صبح را در این مکان مقدس اقامه کردند.

فلسطینیان پیش از نماز صبح با سر دادن تکبیر و شعارهای دینی به سوی این مسجد حرکت کردند.

حفظی ابوسنینه، مدیر مسجد ابراهیمی با اشاره به اینکه خطرات علیه شهر الخلیل و مسجد ابراهیمی طی روزهای گذشته افزایش یافته است، گفت: تل آویو با استفاده از هر روشی به یهودی‌سازی این مسجد ادامه داده و افزایش یورش شهرک‌نشینان یهودی نیز گویای آن است.

وی افزود: ما از حضور امروز نمازگزاران و آغاز کمپین «فجر بزرگ» که برای محافظت از مسجد ابراهیمی راه اندازی شده، استقبال می‌کنیم و فلسطینیان را به حضور در این مسجد طی روزهای آینده فرا می‌خوانیم.

او ادامه داد: این مسجد کاملاً اسلامی است و هیچ حقی برای غیرمسلمانان در آن وجود ندارد. اشغالگران به زور آن را تصرف کرده است.

هزاران تن از شهرک‌نشینان در اواخر ماه گذشته به مناسبت جشن مذهبی یهودی «ساره» به مسجد ابراهیمی تحت حمایت نظامیان صهیونیست یورش برده و در صحن این مکان مقدس به فلسطینیان حمله کردند. پس از آن درب ورودی مسجد را به روی مسلمانان بسته و مانع پخش اذان شدند./983/ب

منبع: ایکنا

ارسال نظرات