۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۷
کد خبر: ۶۲۹۶۵۹
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

استکبار ستیزی و عدالت خواهی مهم ترین شاخصه جنبش دانشجویی است

استکبار ستیزی و عدالت خواهی مهم ترین شاخصه جنبش دانشجویی است
حجت الاسلام والمسلمین معلمی، استکبار ستیزی و عدالت خواهی را مهم ترین شاخصه جنبش دانشجویی عنوان کرد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام والمسلمین علی معلمی، نماینده مجلس خبرگان رهبری امروز در دیدار رییس و جمعی کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی به بیان جریان تاریخ شانزدهم آذر ماه پرداخت و گفت: جمعی از دانشجویان دانشگاه تهران در سال ۳۲ در اعتراض به سفر معاون رییس جمهور آمریکا به ایران از سوی رژیم پهلوی به شهادت رسیدند.
 
وی با بیان این که همان طور که امام راحل فرمودند ذات جوان دانشجو، گرایش به حق، عدالت خواهی و آزادی طلبی‌های مشروع دارد، افزود: دانشجویان نقش بسیار مؤثری در تحولات مختلف کشور به ویژه عرصه‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی دارند.
 
حجت الاسلام والمسلمین معلمی با اشاره به این که کلید سعادت یک کشور در اختیار معلم و استاد است، ادامه داد: اگر گاهی بعضی از جوانان دانشجو، گرفتار یک اندیشه‌های انحرافی می‌شوند، بدانید که مشکل از آن استاد است.
 
نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان این که اگر اساتید گرفتار انحراف نباشند، جوان‌ها طبعشان پاک، شفاف، سالم و رو به رشد است، بیان داشت: امام راحل می‌فرمودند؛ منشأ همه گرفتاری‌های یک کشور، گاهی از دانشگاه است و همچنین حوزه‌های علمی و منشأ سعادت‌های مادی و معنوی هم از دانشگاه است.
 
وی با اشاره به این که کشور در سایه شکوفایی دانشگاهیان و دانشجویان آباد خواهد شد، ادامه داد: دانشجویان باید اساتید و کتاب خوب داشته باشند نباید استاد و کتاب ما انحرافی باشد بلکه اساتید ما باید هم تحصیلات علمی داشته باشند و هم برای آبادانی کشورشان بیاندیشند.
 
حجت الاسلام والمسلمین معلمی با تأکید براین که همان طور که امام راحل فرمودند بزرگترین وابستگی‌های ملت‌های مستضعف به ابرقدرت‌ها و مستکبران، وابستگی فکری است، افزود: اگر خدای ناکرده انسان از لحاظ فکری انحراف پیدا کند در عمل، رفتار، فرهنگ و اخلاق نیز منحرف منحرف خواهد شد.
 
نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که جنبش دانشجویی همواره ضد استکبار و استعمار گام بر داشته است، بیان داشت: حادثه شانزدهم آذر ماه سال ۳۲، حرکتی ضد استکباری از سوی دانشجویان بود.
 
وی با بیان این که جنبش دانشجویی همواره ضد سلطه، استبداد و عدالت خواه بوده است، خاطرنشان کرد: مقابله با استکبار، استبداد و سلطه جویی قدرت‌های بزرگ شاخصه مهم جنبش دانشجویی است که باید مورد توجه قرار گیرد.
 
حجت الاسلام والمسلمین معلمی با اشاره به این که جنبش دانشجویی هیچ گاه در مسیر قانون شکنی و زیرپای گذاشتن ارزش‌های فرهنگی و اخلاقی حرکت نکرده است، بیان داشت: دست جنبش دانشجویی نمی‌تواند در دست کسانی باشد که در فلسطین مردم و کودکان را قتل عام می‌کنند و هرروز در یمن جنایت می‌آفرینند و در دیگر کشور‌های اسلامی هم مشغول فتنه و توطئه هستند.
 
نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان این که هر جریانی که با عوامل آمریکا همکاری کند، ضد جنبش دانشجویی است، چون ماهیت جنبش دانشجویی مقابله با استکبار و آمریکا است، افزود: امیدواریم که دانشجویان و جوانان انقلابی کشورمان با بصیرت و هوشیاری خود بهتر از گذشته عمل کنند./950/پ310/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات