۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۴
کد خبر: ۶۲۹۶۶۴
مدیر کل کمیته امداد امام خمینی استان تهران:

توسعه مراکز نیکوکاری در دستور کار است

توسعه مراکز نیکوکاری در دستور کار است
پرینچی گفت: امسال طبق برنامه‌ای که داریم با پیگیری خاص و ویژه تلاش داریم مراکز نیکوکاری را به ۱۰۰۰ مرکز برسانیم که پیش از سال جدید ۵۰۰ مرکز را افتتاح کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سید ابوالفضل پرینچی مدیر کل کمیته امداد استان تهران، امروز در آیین افتتاحیه مرکز نیکوکاری «مهرالزهرا» که در مدرسه علمیه الزهرا(س) کوی نصر برگزار شد، گفت: در راستای سیاست‌ها و ابلاغاتی که به ستاد استانی و کشوری در زمینه رسیدگی به امور محرومان، گسترش انفاق، کمک به افراد نیازمند، توسعه مشارکت‌های مردمی انجام شده کمیته امداد موضوع مراکز نیکوکاری را چندین سال است که پیگیری می کند.

وی افزود: امسال طبق برنامه‌ای که داریم با پیگیری خاص و ویژه تلاش داریم این مراکز را به ۱۰۰۰ مرکز برسانیم که پیش از سال جدید ۵۰۰ مرکز را افتتاح کنیم، این مرکز صد و شصت و هشتیم مرکز و پنجمین مرکزی هست که خواهران مسئولیت آن را به عهده دارند.

مدیر کل کمیته امداد استان تهران با بیان اینکه زنان سرپرست خانوار جوان بیشترین جامعه هدف ما هستند که نزدیک به ۷۰ یا ۸۰ درصد افراد تحت پوشش ما را تشکیل می‌دهند، عنوان کرد:‌ ما برای توانمندسازی آنها نیاز داریم که خیرین و مراکز نیکوکاری هم ورود پیدا کنند و بازوی خوبی برای کمیته امداد باشند که کار را دست مردم بدهیم. 

پرینچی با بیان اینکه شناخت مراکز نیکوکاری در جاهایی که زنان سرپرست خانوار حضور دارد ساده نیست، اظهار کرد: از قدیم‌الایام جلسات خانگی بانوان وجود داشته که می‌تواند در این زمینه کارکرد خوبی داشته باشند.

وی افزود: در مراکز نیکوکاری ما می‌توانیم به نیازهای خانوادگی زنان سرپرست خانواده در همه زمینه‌ها روان‌شناسی، دین باوری و مادی پاسخ دهیم.

مدیر کل کمیته امداد استان تهران با بیان اینکه در تهران مراکزی که ایجاد می‌شود می‌تواند حرکات بسیار خوبی را داشته باشند، ابراز کرد: در مرکز نیکوکاری زمان و تعداد مطرح نیست بلکه باید با همکاری یکدیگر به دنبال حل مشکلات مردم بود.

پرینچی با بیان اینکه مراکز نیکوکاری در سال‌های آتی اقدامات خیلی خوبی را داشت، گفت: جامعه هدف ما خانم‌هایی هستند که از همه جا بریدند و هیچ ماوایی جز کمیته امداد ندارند، در زمینه توانمندسازی این بانوان می‌توان اقدامات خیلی خوبی را داشت، در زمینه اشتغال‌زایی ما از ۳۰ تا ۵۰ میلیون می‌توانیم کمک کنیم.

وی افزود:‌ در زمینه اجتماعی و روان‌شناختی برای تربیت صحیح فرزندان و راه و رسم خوب زندگی نیاز به توانمندسازی این بانوان است.

مدیر کل کمیته امداد استان تهران با بیان اینکه در زمینه خرید زمین مسکونی ۳۰ میلیون وام بلاعوض می‌توانیم کمک کنیم که این با کمک مراکز نیکوکاری می‌تواند افزایش یابد، عنوان کرد: امروز ۱۱ هزار خانوار داریم که مستاجر هستند، در منطقه دو تهران نزدیک به هزار نفر تحت پوشش کمیته هستند، شناسایی و رسیدگی به آنها ساده نیست مراکز نیکوکاری در این زمینه می‌توانند به ما کمک کنند.

پرینچی ادامه داد: ‌افراد بازاری و هیات‌های مذهبی خوبی وجود دارند که مراکز نیکوکاری می‌توانند با هم‌افزایی آنها خدمات خوبی داشته باشند، امروز بزرگترین مشکل خانواده‌های ما هزینه‌های بالای درمان است که هیچ منبع درآمدی هم ندارند.

مدیر کل کمیته امداد استان تهران در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر  ۶۸ هزار حامی داریم که در پروسه یک ساله می‌شود آن را به ۲۳۱ هزار رساند، مراکز نیکوکاری می‌توانند در این زمینه ما را یاری دهند./813/پ202/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید
تعداد بازدید : 7
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات