۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۴
کد خبر: ۶۲۹۷۰۹
حجت الاسلام پژمانفر:

بسیاری از مشکلات جامعه مربوط به ضعف مجلس است

بسیاری از مشکلات جامعه مربوط به ضعف مجلس است
نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: اگر همه نمایندگان مسائل روستا و شهرها را دیده و از همه ابزارها برای حل این ها استفاده کنند، در جامعه نباید مشکلی باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام نصرالله پژمانفر، نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی شنبه در همایش انتخابات و رسانه در دانشگاه علمی کابردی مشهد به توجه اسلام به دموکراسی اشاره و اظهار کرد: در 1400 سال قبل اسلام به دموکراسی اشاره داشته است و قبل از این که کشوهای دیگر به این مسائل بپردازد، خداوند در قرآن طرح مسائل و انتخاب را از حقوق مردم بیان داشته است.

وی با بیان این که کشور ما بهترین دموکراسی عالم را دارد، گفت: در دنیا جریان های حزبی هستند و مردم در مباشرت ها مداخله نداشته و این جریان ها هستند که این کار را می کنند اما در ایران بهترین مدل دموکراسی است و همه مردم در انتخابات دخالت دارند.

حجت الاسلام پژمانفر ریشه مشکلات کشور را ضعف در مجلس بیان و ابراز کرد: بسیاری از مشکلات جامعه مربوط به ضعف در مجلس است، اگر همه نماینده ها مسائل روستا و شهرها را دیده و از همه ابزارها برای حل این ها استفاده کنند، در جامعه نباید مشکلی باشد.

نماینده مجلس شورای اسلامی به نقش رسانه ها در تبیین و شفافیت کار نمایندگان اشاره و بیان داشت: مجلس شورای اسلامی رابطه بین وکیل و موکل است اما امروز اگر این رابطه محقق نمی شود باید رسانه ها مطالبه کنند و کمک کنند این رابطه شکل بگیرد.

وی به عدم موافقت مجلس شورای اسلامی با سوال از رییس جمهور و تأکید به مطالبه گری رسانه ها در این زمینه اشاره و بیان داشت: صد و هشتاد نماینده جمع  شدند تا از رییس جمهور سوال داشته باشند اما هیأت رییسه با رییس جمهور کنار آمده و رییس جمهور نیز می گوید که من نمی آیم جواب بدهم و نتیجه آن می شود که مردم راهی به جز آمدن به کف خیابان ها نداشته باشند.

حجت الاسلام پژمانفر با بیان این که مجلس باید زبان مردم باشد، گفت: در جریان حادثه دی ماه، مقصر اول رییس مجلس و مقصر دوم رییس دولت بود، اگر نمایندگان مجلس شورای اسلامی مسائل مردم مانند موسسات و شرکت پدیده را دنبال می کردند چرا این مردم به کف خیابان ها بیایند؟ وقتی مردم می بینند از مجرای قانونی و نمایندگان آن ها قدمی برنمی دارند راهی جز تجمع نمی یابند حال باید آن ها را با باتوم بزنید؟ در حالی که شما باید حرف آن ها را می زدید.

نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به عدم موافقت مجلس شورای اسلامی با شفافیت آرا نمایندگان، گفت: این طرح قانون نشد اما 70 نماینده به صورت داوطلبانه اعلام آمادگی کردند تا اطلاعات آن ها در سایت خانه ملت قرار گیرد اما با این نیز موافقت نشد، وقتی فرد نماینده مردم می شود دیگر مسائل وی خصوصی نیست بلکه عمومی است و این را باید رسانه ها مطالبه کنند تا نماینده ای متصل به ثروت و قدرت نشده و حرکت او شفاف باشد.

وی افزود: نمایندگان مجلس این مسائل مردم را مطرح کردند اما مقصر کسی است که نگذاشت مجلس کار خود را انجام دهد و نگذاشتند که نمایندگان مردم این مشکلات را از مجرای مجلس پیگیری کند و رسانه ها باید این ها را مطالبه و بیان کنند.

حجت الاسلام پژمانفر به جایگاه خطیر مجلس شورای اسلامی اشاره و بیان داشت: مجلس ریل گذاری می کند و دولت براساس آن ریل حرکت می کند حال اگر مجلس اشتباه کند در نتیجه دولت اشتباه می کند همچنین مجلس در کنار قانون گذاری وظیفه نظارت را دارد‌، ابزارهای نظارتی در مجلس وجود دارد و نباید تنها به گزارش های دستگاه نظارتی که در سال یکی دوبار انجام می شود، اکتفا کند.

نماینده مجلس شورای اسلامی بررسی عملکرد نمایندگان مجلس شورای اسلامی را از رسالت های رسانه بیان و ابراز کرد: یکی از ابزار مجلس تذکرات است، تعداد تذکرات نمایندگان را بررسی کند و اگر نماینده ای سوال و پیگیری و تذکر نداشته باشد، آیا نقش خود را ایفا کرده است؟

وی ادامه داد: هنر رسانه این است که پشت صحنه رفتار افراد را نشان دهد، شفاف سازی، نشان دادن واقعیت ها، گزارش عملکرد مثبت و منفی مجلس و دولت از رسالت های رسانه ها است، رسانه نباید فریب بخورد و یا در فریب دادن مردم کمک نکند.

حجت الاسلام پژمانفر لایحه بودجه را از سیاسی ترین سندهای دولت بیان و بر لزوم توجه و پرداختن رسانه ها به آن تأکید کرد و گفت: حرف واقعی دولت ها در این سند است و باید رسانه ها این ها را پیگیری کنند از جمله مصادیق آن قیمت گندم است که در دولت های قبل ما خودکفایی گندم داشتیم اما در سال 97 که دولت قیمت تضمینی گندم را اعلام نکرد و در آخر قیمت را اعلام کرد و نتیجه قیمت پایین اعلام شده این شد که امسال سه میلیون تن کاهش خرید گندم داشتیم و این خطای کارشناسی نیست بلکه نتیجه سیاست است در قیمت گذاری امسال نیز در سال آینده خرید کمتر را شاهد خواهیم بود بنابراین باید این سیاست ها که با معیشت مردم و وابستگی به واردات در ارتباط است را نمایندگان مردم و رسانه ها پیگیری و مطالبه داشته باشند.

نماینده مجلس شورای اسلامی بیان داشت: اگر مجلس درست کار کند، قوه مجریه و قضاییه نیز درست می شود، رسانه کمک کند تا مردم کسی را انتخاب کنند که اهل فن بوده و خود را وکیل مردم بداند.

وی به ادعای برخی که رد صلاحیت ها در شورای نگهبان را براساس مسائل سیاسی مطرح می کنند، گفت: این که بیان کنند در صلاحیت ها براساس صلاح سیاسی است، تهمت به شورای نگهبان است، شورای نگهبان علت رد صلاحیت را از نظر مسائل شرعی و قانونی نمی توانند بیان کنند اما اگر امکان آن بود مشخص می شد./864/پ202/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۰۰:۱۷
مقاومت مبتنی بر گفتمان انقلابی یا تسلیم در برابر دوگانه مذاکره یا جنگ بر اساس سند راهبردی و تحولخواه گام دوم انقلاب:
تا زمانی که مشکلات ساختاری داخل کشور حل نشود، و اصلاحات ساختاری در اقتصاد،نظام پولی و بانکی رانتی کشور صورت نگیرد، دست آقایون و آقازاده های دزد ،رشوه خوار و رانتخوارشان از اقتصاد کشور کوتاه نشود، و هر مسئول فاسدی که در طول این ۴۰ سال در هر رده ای که از موقعیتشان سواستفاده کرده و فساد نموده اند و به قول معروف جیب انقلاب ، نظام و آرمان ها و ارزشهای والای شهدای مردم مظلوم رو زده و حالا کلاس سکولار و لیبرال شدنشان را به رخ مردم می کشند و بخاطر منافعشان ، پاسپورت خارجی و اقامت خارج از کشور خود و فرزندانشان دم از اعتدال گرایی و اصلاح طلبی می زنن و اصولگرای محافظه کار، اعتدالی یا اصولگرای اصلاح طلب شده اند!!!.خود را پشت سر مشکلات معیشتی مردم، ناشی از سوء مدیریت خودشان پنهان نموده ،،فرزندانشان رو به خارج از کشور فرستاده و برای خودشان در غرب خانه و کار و کاسبی راه انداخته اند، و علارغم بی میلی ظاهری مترصد فرصتی-معجزه تکرار- بواسطه مذاکره با غرب یا تهدید به تحریم نظام و باج خواهی با آشوب و قربانی کردن مردم...جهت حفظ منافع شخصی خود و خانواده در داخل و خارج از کشورند، محاکمه نشوند،مذاکره با ترامپ یا غیر ترامپ برای این مردم مظلوم و شهیدپرور بی فایده که هیچ ،پر ضرر هم هست.
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۵
مجلس نیازمند سیستم خودنظارتی است تا از کلیت اعتبار قوه مقننه محافظت نماید.
0
0