۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۰۰:۱۸
کد خبر: ۶۲۹۷۱۷
مدیر گروه تبلیغ جامعه المصطفی العالمیه:

ولی فقیه زعیم جامعه اسلامی در عصر غیبت است

ولی فقیه زعیم جامعه اسلامی در عصر غیبت است
حجت الاسلام شفیعی گفت: صاحب جواهر به صراحت اعلام کرده است، اگر کسی ولایت فقیه را رد کند طعم فقه را نچشیده است، از این رو ولایت فقیه زعیم جامعه اسلامی در عصر غیبت است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام مهران شفیعی در سلسله نشست‌های بصیرتی شنبه شب‌ها که در مسجد سلمان فارسی برگزار می‌شود، با تسلیت شهادت حضرت فاطمه معصومه (س)، گفت: همه ما سر سفره کریمه اهل بیت (ع) هستیم.

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی به برکت کریمه اهل بیت (ع) به پیروزی رسیده است، افزود: در روایت است مردی از قم قیام می‌کند که یاران او مانند آهن و کوه هستند و تندباد‌ها نمی‌توانند آن‌ها را تکان دهد.

حجت الاسلام شفیعی گفت: این روایات زمان حاضر را بیان کرده است، چرا که خورشید دین از عربستان غروب کرد و از ایران ام القرای جهان اسلام طلوع کرده است.

مدیر گروه تبلیغ جامعه المصطفی العالمیه با اشاره به اینکه ما امروز سر سفره کریمه اهل بیت نشسته ایم، افزود: اگر به قم آشیانه آل رسول گفته شده است برای این است که امام صادق می‌فرماید، حرم خدا مکه است و حرم پیامبراکرم (ص) مدینه است و حرم امیرمومنان (ع) کوفه است و حرم اهل بیت (ع) قم است.

وی ادامه داد: به استناد روایت می‌توان به قم حرم سید الشهدا گفت، چرا که سید الشهدا یک حرم در کربلا  و یک حرم عام در قم دارد.

حجت الاسلام شفیعی گفت: با استناد به روایت امام صادق(ع)، حرم همه اهل بیت قم است چرا که می‌دانستند در آینده از قم حکومتی تأسیس می‌شود که استکبار جهانی را سرجای خودش می‌نشاند و حکومت دین را برپا می‌کند.

وی ادامه داد: آن‌هایی که شبهه افکنی می‌کنند هر حکومتی قبل از ظهور باطل است، باید بداند آن حکومتی باطل است که به نام اهل بیت (ع) اما بر ضد اهل بیت (ع) است نه آن حکومتی که به دنبال اجرای فرمان اهل بیت (ع) است.

مدیر گروه تبلیغ جامعه المصطفی العالمیه گفت: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ایران هر جنگی با رژم صهیونیستی رخ داده است اسرائیل پیروز شده است، اما بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، هرجنگی با رژیم صهیونیستی رخ داد اسرائیل شکست خورده است و این از برکت انقلاب اسلامی ایران است.

حجت الاسلام شفیعی در ادامه به موضوع ولایت فقیه اشاره کرد و افزود: امام خمینی (ره) می‌فرماید، ولایت فقیه تصورش سبب تصدیق آن است و نیازی به برهان ندارد و اگر نیاز به برهان پیدا کرده به دلیل وضعیت اسفبار جامعه اسلامی است.

مدیر گروه تبلیغ جامعه المصطفی العالمیه گفت: صاحب جواهر به صراحت اعلام کرده است اگر کسی ولایت فقیه را رد کند طعم فقه را نچشیده است، از این رو ولایت فقیه زعیم جامعه اسلامی در عصر غیبت است.

حجت الاسلام شفیعی افزود: امروز فرمان رهبر معظم انقلاب و نایب امام زمان (عج) در عراق و لبنان و افغانستان و سوریه نافد است و بشار اسد و حتی پوتین غیر مسلمان از رهبر معظم انقلاب تمکین می‌کنند، اما  برخی آقایان در داخل کشور تمکین نمی‌کنند.

وی با اشاره به اینکه دوست و دشمن ولایت، ولی فقیه و نقش مهم ولایت را متوجه شده است، یادآور شد: نتانیاهو نخست وزیر غاصب اسرائیل در کنگره آمریکا گزارش داده ما در یک پیچ تاریخی هستیم، اما در این پیچ هرچه نگاه می‌کنیم تابلو‌های خمینی و خامنه ای را می‌بینیم.

مدیر گروه تبلیغ جامعه المصطفی العالمیه با اشاره به اینکه رییس جمهور آمریکا اعلام کرده است آمریکا از تحولات در منطقه جامانده است، گفت: رئیس جمهوری آمریکا اعتراف کرده است آمریکا در عراق هزینه کرده، اما برای رفتن به عراق باید پنهانی وارد این کشور شود در حالیکه رئیس جمهور ایران چندین روز در عراق رسما دیدار دارد.

حجت الاسلام شفیعی گفت: از ولایت نه عقب‌تر و نه جلوتر حرکت کنیم، بلکه مانند سلمان که جا پای امیرمومنان (ع) گذاشت ما نیز باید پا جا پای ولایت بگذاریم و حرکت کنیم.

وی به تفاوت‌های ولایت فقیه و مرجعیت اشاره کرد و گفت: ولی فقیه زعیم امت اسلامی است و مراجع، کارشناسان و اساتید علوم دینی جامعه اسلامی هستند که در مسائل علمی، فقه، تاریخ، قرآن و حدیث باید به مراجع دینی مراجعه کرد، اما زعیم امت اسلامی نائب امام زمان (عج) اگر حکمی داد همه باید تبعیت کنند.

مدیر گروه تبلیغ جامعه المصطفی العالمیه ادامه داد: در حکومت دینی همه بعنوان یک شبکه محسوب می‌شوند و هرکسی در این شبکه باید نقش خودش را انجام دهد.

حجت الاسلام شفیعی به نقش مهم امام امت در حکومت دینی اشاره کرد و افزود: مشروعیت، ولی فقیه از جانب خدا است، اما برای حاکمیت نیاز به مقبولیت مردمی دارد، از این رو امیرمومنان (ع) مشروعیت داشت اما چون مقبولیت مردمی نداشت ۲۵ سال خانه نشین شد و بعد از اینکه مقبولیت مردمی حاصل شد بر مسند خلافت نشست.

شایان ذکر است، مسجد سلمان فارسی خیابان امیرکبیر یکی از مساجد فعال شهرستان کاشان در امور فرهنگی بوده و امسال برای ششمین سال متوالی است که سلسله بحث‌های بصیرتی اخلاقی به همت و تلاش جمعی از افراد ولایتمدار برگزار می‌شود./۱۳۰۷/پ310/ب1
 
گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید
تعداد بازدید : 7
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات