۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۲
کد خبر: ۶۲۹۷۲۶
معاون فرهنگی و تبلیغی حوزه خواهران عنوان کرد؛

حضرت معصومه الگوی ولایت مداری و ولایت پذیری

حضرت معصومه الگوی ولایت مداری و ولایت پذیری
ظهیری با اشاره به خصوصیات و ویژگی های حضرت معصومه(س)گفت: حضرت معصومه(س) الگوی ولایت مداری و ولایت پذیری برای جامعه اسلامی است.

به گزارش خبرگزاری رسا، معصومه ظهیری در گفت و گویی با تسلیت سالروز وفات حضرت معصومه(س) به جایگاه آن حضرت در الگو پذیری زنان جامعه اشاره کرد و گفت: جایگاه کریمه اهل بیت(ع) از ابعاد قابل مختلفی مورد برسی و توجه است .

معاون فرهنگی و تبلیغی حوزه علمیه خواهران افزود: ایشان فرزند امام موسی کاظم(ع) بوده و در ولایت مداری و ولایت پذیری دارای ظرفیت های شایسته ای بوده اند.

وی افزود: حضرت معصومه(س) هم در دوران امام رضا(ع) که منجر به هجرت از مدینه به ایران شد و هم در دوران پدر بزرگوارشان پیوسته توانسته مسئولیت های زیادی را در تمام مسائل مختلف برعهده بگیرند.

ظهیری با اشاره به خصوصیات و ویژگی های فردی و اخلاقی حضرت معصومه(س)گفت: جایگاه آن حضرت به گونه ای بوده که حتی قبل از تولد آن حضرت روایت شده فرزندی از فرزندان موسی متولد خواهد شد که مرقد آن در قم خواهد بود و به شفاعت او مردم به بهشت می روند.

معاون فرهنگی و تبلیغی حوزه علمیه خواهران با بیان اینکه حضرت فاطمه معصومه(س) به عنوان الگوی اخلاقی و رفتاری برای زنان معرفی شده است با توجه به اینکه هرگز کسی ازعصمت مطلق برخوردار نیست اما حضرت معصومه (س) براساس پیروی از امامت و ولایت مداری به این مقام شامخ نائل شده و به معصومه (س) ملقب شدند.

ظهیری با بیان اینکه این شخصیت ممتاز آنقدر تاثیرگذار بودند که وقتی امام رضا(ع) در حصر بود ایشان توانست پیام های امام رضا(ع) را دریافت و به رابطین برساند و اینچنین یک زن توانست با حمایت و ولایت مداری خویش جایگاه امام رضا(ع) را در شهرمدینه حفظ کند.

معاون فرهنگی و تبلیغی حوزه علمیه خواهران گفت: زنان و دختران جامعه اسلامی باید با کسب معرفت و محبت نسبت به حضرت معصومه (س) مسائل خود را حل کنند و از وجود این گوهر ارزشمند استفاده نمایند.

وی با بیان اینکه بانوی کرامت (س) باتوجه به اینکه یک زن بوده و دارای محدودیت خاصی در زمان خود بودند اما توانستند با حفظ عفت و پاکدامنی وحرکت درمسیر ولایت و امامت درعرصه های مختلف سیاسی و اجتماعی جامعه حضور داشته باشد و همواره از امامت و ولایت حمایت کند./1324/ج

مصطفی رستمی
ارسال نظرات