۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۴
کد خبر: ۶۲۹۸۰۷
حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور:

راه پیشبرد فرهنگی انقلاب و جامعه از مسیر حوزه‌های علمیه خواهران می‌گذرد

راه پیشبرد فرهنگی انقلاب و جامعه از مسیر حوزه‌های علمیه خواهران می‌گذرد
در حوزه‌های علمیه خواهران بیش از ۶۰ هزار طلبه شاغل به تحصیل و ۵۰ هزار فارغ‌التحصیل وجود دارد و این ظرفیت عظیمی است که باید از آن استفاده کنیم.

به گزارش خبرگزاری رسا، تفاهم‌نامه همکاری میان مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران با سازمان تبلیغات اسلامی پیش از ظهر امروز با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین بهجت‌‌پور مدیر حوزه‌های علمیه خواهران و حجت‌الاسلام والمسلمین محمد قمی رییس سازمان تبلیغات اسلامی به امضا رسید.

در این آیین، حجت‌الاسلام والمسلمین بهجت‌پور با تأکید بر اهمیت توجه به مطالبات و منویات مقام معظم رهبری عنوان کرد: فعالیت‌ها و اقداماتی که سازمان تبلیغاتی برای ترویج معارف و فرهنگی اسلامی انجام می‌دهد، مایه خشنودی است.

وی با تأکید بر ضرورت استفاده از ظرفیت‌های حوزه‌های علمیه افزود: ظرفیت‌های حوزه‌های علمیه خواهران باید در اختیار اسلام و انقلاب قرار بگیرد و باید براین تحقق این مسئله برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شود.

استاد برجسته حوزه‌های علمیه بیان کرد:‌ حوزه‌های علمیه خواهران آمادگی کامل برای همکاری و تعامل با سازمان تبلیغات اسلامی و دیگر نهاد‌ها و سازمان‌ها را در راستای تبیین معارف و فرهنگ اسلامی دارد.

وی ادامه داد: در نظام آموزشی حوزه‌های علمیه خواهران دروس اقتضائی طراحی شده است تا بانوان طلبه بتوانند با توجه به اقتضائات موجود به سوالات روز پاسخ دهند.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران گفت: در حوزه‌های علمیه خواهران بیش از ۶۰ هزار طلبه شاغل به تحصیل و ۵۰ هزار فارغ‌التحصیل وجود دارد و این ظرفیت عظیمی است که باید از آن استفاده کنیم.

مفسر برجسته قرآن کریم عنوان کرد: در دوسال اخیر در حوزه‌های علمیه خواهران مبلغان برجسته و توانمند شناسایی شده‌اند و باید از توانمندی این مبلغان نیز استفاده کنیم.

وی با تأکید بر اهمیت همکاری و تعامل میان سازمان‌ها و نهاد‌ها گفت: تحولات در کشور شتاب زیادی دارد و ما تنها با همکاری، تعامل و روحیه جهادی می‌توانیم متناسب با تحولات حرکت کنیم و در مقابل تحریکات دشمنان، اقدامات درست را انجام دهیم.

حوزه‌های علمیه خواهران در تبیین مبانی و معارف اسلامی نقش بسیار موثری دارند

در ادامه حجت‌الاسلام والمسلمین محمد قمی اظهار کرد: ما نسبت به ظرفیت‌ها و بابرکت بودن شجره طبیه حوزه‌های علمیه خواهران آگاهی داریم و امیدواریم با همکاری این شجره طیبه بتوانیم در راستای اعتلای فرهنگی اسلامی گام برداریم.

وی افزود: اعتقاد ما بر این است که راه پیشبرد فرهنگی انقلاب و جامعه از مسیر حوزه‌های علمیه خواهران می‌گذرد.

رییس سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به ضرورت همکاری سازمان تبلیغات و حوزه‌های علمیه خواهران گفت: بدون تردید حوزه‌های علمیه خواهران در زمینه تبیین مبانی و معارف اسلامی نقش بسیار موثری دارند.

وی با اشاره به امضای  تفاهم‌نامه خاطرنشان کرد: اراده‌ای که در حوزه‌های علمیه خواهران برای هم‌افزایی و همکاری در راستای پیشبرد اهداف جامعه و انقلاب اسلامی وجود دارد از امضای تفاهم‌نامه مهم‌تر است و امیدواریم که امضای تفاهم‌نامه و این اراده بتواند تاثیرات مثبت زیادی داشته باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین قمی در پایان گفت: نگاه زیست‌بومی به فرهنگ‌ استان‌ها و مناطق مختلف می‌تواند تاثیرات مثبت زیادی در راستای حل مشکلات فرهنگی در کشور داشته باشد./998/ج

میثم صدیقیان
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۸
شعارندهید
0
0