۱۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۲
کد خبر: ۶۲۹۸۰۹
در جدیدترین شماره ماهنامه فکه مطرح شد؛

نقش مردم در ایجاد مجلس تراز انقلاب اسلامی

نقش مردم در ایجاد مجلس تراز انقلاب اسلامی
صد و نود و نهمین شماره ماهنامه فکه با پرونده ویژه شهید مدافع حرم حسین دارابی با عنوان «جون، خادم الحسین» منتشر شد.

به گزارش خبرنگار سرویس کتاب و نشر خبرگزاری رسا، مؤسسه فرهنگی هنری جنات فکه، صد و نود و نهمین شماره ماهنامه فرهنگی، اجتماعی، سیاسی فکه ویژه آذر ۹۸ را به سردبیری علی حسین‌پور منتشر کرد.

این ماهنامه در هفت بخش یادداشت‌ها، چشم‌انداز، گذر از تاریخ، روایت راوی، مدافعان حریم، فکه+ و روی خط خبر سامان یافته است.

در بخش یادداشت‌ها عنوان‌های: بسیج جهان، مصائب نویسندگی برای شهدا، مشاطه ها جدید و سپاه؛ پدیده ای بر آمده از انقلاب اسلامی را مطالعه می‌کنیم.

مطالب پدافند غیرعامل؛ مقابله غیر نظامی هوشمند علمی و مستمر با انواع تهدیدها، توطئه جدید: نیز مطالب بخش چشم انداز است؛ ضمناً در بخش گذر از تاریخ این ماهنامه عنوان‌های نگاهی به ناآرامی های عراق، بررسی شبهات نظریه های لیبرال های امروزی علیه دین و شریعت، ویژگی های مجلس هم تراز انقلاب؛ بررسی و مطلب استعفا بررسی شده است.

کوچه شهید: گذری بر زندگی شهید اکبر شاه میری، بابا برای من دعا کند، آن سوی جبهه های خودی، حکایت جدایی، 427 روز اشغال، تعظیم شرق و غرب، لبخند بزن بردار نیز در بخش روایت روای واکاوی شده است.

همچنین در پرونده ویژه شهید مدافع حرم با عنوان جان فدای رهبر موضوعاتی همچون: شکرانه شهادت، به بلندای آمین، من همیشه هستم، برادرترین رفیق دنیا و سبز می شوم برای تو را مطالعه می‌کنیم.

 در فکه + نیز شعر‌هایی با عنوان های بازگشت و پرواز کبوترها و کتابنامه؛ تازه های نشر دفاع مقدس و در چند خط خبر نیز مروری برای اخبار و رویداد‌های فرهنگی حوزه دفاع مقدسانجام شده است.

بخش‌هایی از ماهنامه فکه:

 ویژگی های مجلس هم تراز انقلاب اسلامی

شاخص های مجلس هم تراز انقلاب اسلامی چگونه تعیین می شود؟

مجلس هم تزار انقلاب اسلامی را بدون درنظرگرفتن آرمان های خمینی کبیر، نظام جمهوری اسلامی و رهبر معظم انقلاب نمی توان تعریف کرد و برای شناخت و تعریف چنین مجلسی نیاز داریم این آرمان ها، مطالبات و انتظارها را درباه مجلس تراز انقلاب اسلام بدابنم:

قانون اساسی

در اصول زیادی از قانون اساسی به ویژگی های وظایف و مجلس و نمایندگان آن اشاره شده است و در میان اصول، اصل 67 پر رنگ تر  از بقیه است، نمایندگان باید در نخستین مجلس متن قسم نامه را امضا کنند.

 رهنمودهای معمار کبیر انقلاب اسلامی

 امام عزیز در سال ۱۳۶۷ در پیام به مناسبت افتتاحیه سومین دوره مجلس شورای اسلامی فرمودند:

 «مجموعه درخواست­ ها و انتظارات اسلامی مردم از مجلس، رفع گرفتاری­ ها و محرومیت­ ها و دگرگونی در نظام پیچ و خم اداری کشور، انتظارات به حقی است که باید آنها را جدی گرفت و نمایندگان محترم مجلس قبل از پرداختن به لوایح و تبصره­ ها و مواد غیر ضروری به فکر مسائل اصلی و کلیدی کشور باشند و بر اساس اسلام عزیز در کمیسیون ها با طرح قوانین و لوایح به سمتی حرکت کنند که مشکلات اساسی کشور، مرتفع و سیاست­ های زیربنایی کشور در امر فرهنگی و اقتصادی و اجتماعی و سیاسی در راستای کمک به محرومیت و رفع استضعاف، مدون و به مورد اجرا درآید.»

در پیام امام توجه به مسائل کشور کلان نگری و خدمت به محرومان و مستضعفان بسیار مهم تر از نگاه منطقه ای و قومیتی نمایندگان تصویر شده است. بر این اساس این پیام، مجلس و نمایندگانی که مصالح کلی و کلان کشور را قربانی مصالح قومیتی، حزبی و جناحی می کنند و نمی تواند در تراز یک مجلس انقلابی باشند.

وظایف مجلس از نگاه رهبر انقلاب

بر اساس رهنمودهای رهبر انقلاب اسلامی، مجلس و نمایندگانی رفتاری جهادی برای تصویب قوانین گسترش اشتغال و پیشرفت کشور نداشته و برعکس ساده زیستی، هزینه های گزافی برای زندگی روزمره شان می شود و ثروت های باد آورده رانتی اندوخته اند به هیچ وجه در تزار انقلاب اسلامی نمی باشند.

 نقش مردم در ایجاد مجلس هم تراز انقلاب اسلامی

به درستی می توان ادعا کرد نقش مردم در ایجاد مجلس هم تراز انقلاب اسلامی از سایرعوامل است؛ زیرا رای دادن به افرادی که ویژگی های یک نماینده تزار را داند، قطعا موجب شکل گیری مجلسی می شود که به منافع کشور و مردم توجهی ندارد، مصوباتش به نفع صاحبان قدر و ثروت و بدتر از همه به نفع دشمنان نظام است.

شناخت ویژگی ها و شاخص های یک نماینده انقلابی مهم تر از آن؛ یک مجلس انقلابی از سوی مردم باعث می شود، آرایی به صندوق انتخاب ریخته شود که برآمده از بصیرت سیاسی است. بصیرتی که موجب شکل گیری مجلس ولایی و گوش به فرمان ولی فقیه، استکبارستیزی، مردم گرا و زوایه دار با منافع جناحی و گروهی وحزبی، بصیرت و دغدغه مند برای اسلام و نظام و متخصص برای برطرف کردن مشکلات کشور می شود.

گفتنی است، مؤسسه فرهنگی هنری جنات فکه، صد و نود و نهمین شماره ماهنامه فکه را باقیمت ۱۲۰۰۰ تومان در ۵۶ صفحه منتشر کرده است. /۹۹۸/ن ۶۰۲/ش
میثم صدیقیان
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۶
ما باید تلاش کنیم تا انقلاب اسلامی که مرهون خون شهدا است صدمه نخورد؛ امروز باید سعی داشته باشیم با انجام رسالت های انقلابی خود این انقلاب را به نسل های بعدی منتقل کنیم.
1
0