۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۶
کد خبر: ۶۲۹۸۲۱
مجلس علمای شیعیان پاکستان:

حکم حبس شیخ معتوق باید لغو شود

حکم حبس شیخ معتوق باید لغو شود
مجلس علمای شیعیان پاکستان، حکم صادر شده علیه شیخ حسین معتوق را عجولانه توصیف کرد و خواستار لغو آن شد.

به گزارش بین الملل خبرگزاری رسا، مجلس علمای شیعیان پاکستان، طی پیامی حکم صادر شده علیه حجت الاسلام والمسلمین شیخ حسین معتوق دبیرکل ائتلاف اسلامی ملی کویت و عضو شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت (علیهم السلام) را محکوم کرد و خواستار لغو این حکم ظالمانه شد.

در این پیام آمده است: با کمال تاسف خبر حکم صادر شده از سوی دادگاهی در کویت علیه شیخ حسین معتوق نماینده مراجع عظام تقلید در کویت را دریافت کردیم. او مواضع مستحکمی در دفاع از وحدت اسلامی و ضرورت حفظ امنیت و ثبات در کویت دارد.

مجلس علمای شیعیان پاکستان تصریح کردند: شیخ معتوق از جمله افرادی بود که شدیدا بر حفظ وحدت اسلامی تاکید می کرد و خواستار همزیستی مسالمت آمیز شعوب مختلف امت اسلامی بود. این عالم کویتی دارای بصیرت بود و با فتنه مبارزه می کرد، بنابراین این حکم صادر شده با توجه به سیره اخلاقی و مواضع او، غیر منصفانه است.

در این پیام آمده است: شیخ معتوق تلاش وافری برای وحدت در دولت کویت و همبستگی همه مذاهب در راستای مقابله با افکار افراطی و تروریستی انجام می داد بر این اساس مجلس علمای شیعیان پاکستان این حکم را به شدت محکوم می کنند و ان را بر خلاف رویه دولت کویت می دانند و لایق چنین شخصیت ملی  و معتدلی که همواره در مسیر همزیستی مسالمت آمیز قدم بر می دارد، نیست. دولت کویت باید این حکم را هر چه سریعتر لغو و در آن تجدید نظر کند.

گفتنی است که دادگاهی در کویت حکم نهایی بازداشت حجت الاسلام والمسلمین شیخ حسین معتوق دبیرکل جریان همبستگی اسلامی ملی کویت و استاد سطح خارج حوزه های علمیه را تایید کرد.

دولت کویت شیخ معتوق را به جاسوسی برای جمهوری اسلامی ایران، ضرر رساندن به مصالح سیاسی و اجتماعی متهم کرده است.

دادگاه بدوی کویت، 5 سال حبس برای دبیر کل جریان همبستگی ملی صادر کرده بود که این حکم در دادگاه تجدید نظر مجدد تایید شد.

 

ارسال نظرات