۱۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۴
کد خبر: ۶۲۹۸۲۹
تولیت مدرسه علمیه مشکات:

حیات سیاسی برخی در دوقطبی سازی انتخابات است

حیات سیاسی برخی در دوقطبی سازی انتخابات است
حجت الاسلام قاسمیان با تاکید بر اینکه ترساندن از جنگ منطقی غیر انقلابی است، گفت: کسانی که از جنگ واهمه دارند جنگ را بر ملت تحمیل می کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام قاسمیان تولیت مدرسه علمیه مشکات، امروز در دانشگاه تهران، گفت: قیام به قسط توسط مردم انجام می شود.

وی با بیان اینکه قیام به قسط نیازی به جنگ ندارد، ادامه داد: قیام به قسط شامل بینات، معارف، امور روشن و شاخص های است که مردم بتوانندد براساس آنها عمل کنند.

حجت الاسلام قاسمیان با اشاره به اینکه ابلیس در عالم دنیا تلاش می کند انسان از مسیر صراط خارج شود، ابراز کرد: قاعده دنیا بر این استوار است که انسان در مسیر مستقیم با دشواری ها و موانع گوناگون از ناحیه ابلیس روبرو شود.

تولیت مدرسه علمیه مشکات ادامه داد: صراط مستقیم رفتن نیازمند جنگ نیست بلکه از زمانی که شیطان وارد عمل می شود لحظه آغازین جنگ است.

وی با اشاره به انتخابات پیشرو، گفت: در عرصه سیاست بحث چپ و راست تنها یک بازیچه سیاسی است بلکه مسأله مهمی که در جامعه وجود دارد همان دوقطبی هایی است که جامعه را به واسطه آن می ترسانند.

حجت الاسلام قاسمیان افزود: دوقطبی هایی که پس از پیروزی انقلاب در جامعه ایجاد شد بسیار وحشتناک بود؛ یکی از محورهای دو قطبی آزادی و استبداد است.

تولیت مدرسه علمیه مشکات در ادامه دو قطبی دوم را مربوط به بحث تعامل دنیا و عدم تعامل دنیا دانست و ادامه داد: یکی دیگر از دوقطبی ها که جریان انقلابی باید پاسخگوی آن باشد دوقطبی جنگ و صلح است؛ همیشه در طول این ۴۰ سال جریان انقلابی را متهم کردند که اگر شما باشید جنگ می شود.

وی افزود: متاسفانه جریان انقلابی به جای اینکه خودش را برای مردم تبیین کند می گوید ما جنگ نمی کنیم.

حجت الاسلام قاسمیان اضافه کرد: نیروی انقلابی باید بیاید و بگوید که این جریان جنگ افروز و جنگ طلب نیست بلکه نسبت به جنگ بیباک است و بگوید که این جریان جنگ را زمینه ساز صلح و صلح را زمینه ساز جنگ می داند.

تولیت مدرسه علمیه مشکات ادامه داد: امروز شما بگویید سردار سلیمانی ره آوردش صلح است یا شیخ حسن روحانی؟ امروز کدام تفکر امنیت را برای مردم به ارمغان آورد؟ آن تفکری می تواند امنیت ساز باشد که با بی باکی پهپاد آمریکایی را منهدم و امداد الهی او را پیروز می کند و دشمن سپاسگزارش می شود که دیگری را منهدم نساخت.

وی با تاکید بر اینکه ترساندن از جنگ منطقی غیر انقلابی است، ابراز کرد: کسانی که از جنگ واهمه دارند جنگ را بر ملت تحمیل می کنند. رهبر معظم انقلاب می فرمایند: آن زمانی سایه دشمنی ها از سر کشور برداشته می شود که ما قوی شویم.

حجت الاسلام قاسمیان ادامه داد: ضعف و ترس در برابر ابرقدرتها عامل اصلی جنگ است، منطق انقلاب اسلامی قیام به قسط است نه جنگ طلبی و جنگ افروزی اما اگر کسی در برابر او بایستد مبارزه می کند؛ در انتخابات پیشرو مراقب این ترفند دوقطبی سازی باشید./813/پ202/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید
تعداد بازدید : 5
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات