۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۷
کد خبر: ۶۲۹۸۵۷

بیانیه عادل عبدالمهدی در سالگرد پیروزی عراق در برابر داعش

بیانیه عادل عبدالمهدی در سالگرد پیروزی عراق در برابر داعش
نخست‌وزیر دولت پیشبرد امور عراق سالگرد پیروزی نیروهای مسلح این کشور در برابر گروه تروریستی داعش را تبریک گفت.

به گزارش خبرگزاری رسا، «عادل عبدالمهدی»  نخست‌وزیر دولت پیش‌برد امور عراق امروز در سالگرد پیروزی نیروهای عراقی در برابر گروه تروریستی داعش، بیانیه‌ای منتشر کرد.

عبدالمهدی با اشاره به سالگرد پیروزی در برابر داعش و «آزادسازی موصل و همه خاک عراق» از حضور این گروه تروریستی، گفت که این پیروزی‌ها را «صادقانه به همه ملت عراق تبریک و تهنیت» می‌گوید.

دفتر نخست وزیری عراق با انتشار این بیانیه، به نقل از عبدالمهدی گزارش داد که «از همه می‌خواهیم قهرمانی و جانشفانی رزمندگان شجاع و غیور در همه تشکیلات نیروهای مسلح را به یاد آورند؛ از ارتش و پلیس گرفته تا الحشد الشعبی و پیشمرگه».

وی تصریح کرد که نیروهای عراقی، «دشمن را به عقب راندند، سرزمین [عراق] را آزاد کردند و با فتوای جهاد کفایی که مرجعیت عالی دینی اعلام کرد، با جوانان و سالخوردگا ملت ما، دست اتحاد دادند».

عبدالمهدی با اشاره به اینکه مردم عراق، پیروزی بزرگی برای میهن و انسانیت کسب کردند، این پیروزی را به شهدا و مجروحانی تبریک گفت که این پیروزی را رقم زدند.

این مسؤول عراق همچنین تأکید کرد که این پیروزی را به نیروهای مسلح و سرویس‌های امنیتی تبریک می‌گوید که همچنان با عناصر باقی مانده داعش مبارزه و از کشور و ملت و برادرن تظاهرات کننده خود دفاع می‌کنند.

وی در پایان از نیروهای امنیتی کمال تشکر و احترام و قدردانی را داشت و به همین مناسبت، مانند سال گذشته، فردا را روز تعطیل اعلام کرد./983/ب

منبع: فارس

ارسال نظرات