۱۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۵
کد خبر: ۶۲۹۸۸۲

عادل بازیچه انتخاباتی آشنا!

عادل بازیچه انتخاباتی آشنا!
مشاور رسانه‌ای رئیس‌جمهور و عضو شورای نظارت بر صداوسیما فیلش یاد هندوستان کرده و درباره عادل فردوسی‌پور به حجت‌الاسلام محسنی‌اژه‌ای، رئیس شورای نظارت نامه‌نگاری کرده و نوشته: «درخواست بررسی مجدد موضوع برنامه ۹۰ و عادل فردوسی‌پور را دارم» که چه نشسته‌اید که بهترین مجری تلویزیون خانه‌نشین شده است!

به گزارش خبرگزاري رسا، ظاهراً که نه، حالا دیگر تحقیقاً باید گفت برای این دولت انسان به ماهو انسان اصالتی ندارد و همه چیز تحت‌الشعاع سیاست است و در این باره حسام‌الدین آشنا را باید متخصص سوءاستفاده از هر ماجرایی به سود سیاست دانست.

این بار و یک روز پس از پایان ثبت‌نام انتخابات مجلس مشاور رسانه‌ای رئیس‌جمهور و عضو شورای نظارت بر صداوسیما فیلش یاد هندوستان کرده و درباره عادل فردوسی‌پور به حجت‌الاسلام محسنی‌اژه‌ای، رئیس شورای نظارت نامه‌نگاری کرده و نوشته: «درخواست بررسی مجدد موضوع برنامه ۹۰ و عادل فردوسی‌پور را دارم» که چه نشسته‌اید که بهترین مجری تلویزیون خانه‌نشین شده است! برای آن‌هایی که با اقوال و گرایشات مدعیان اعتدال آشنایی دارند این گزاره‌ای بدیهی است که حسام‌الدین دولت نه دلش برای آنچه به دروغ خانه‌نشینی فردوسی‌پور عنوان کرده می‌سوزد و نه دغدغه‌مند‌ای برای مخاطبان فوتبال ایران دارد. برای اثبات این ادعا کافی است به دروغ شاخدار مشاور رسانه‌ای رئیس‌جمهور درباره عادل فردوسی‌پور آن هم در اولین جمله از نامه وی اشاره کرد.

هر کسی نداند آقای مشاور رسانه‌ای خوب می‌داند که عادل فردوسی‌پور مدتی است که فقط برنامه ۹۰ را اجرا نمی‌کند و قرار است مقابل دوربین نباشد، اما همچنان کارمند صداوسیماست و از این سازمان حقوق می‌گیرد و بدیهی است که نباید او را خانه‌نشین تلقی کرد. آشنا می‌نویسد: «وارد آمدن صدمه جدی به اعتبار رسانه ملی و اعتماد مخاطبان به این سازمان، افت کیفی گزارشگری فوتبال در شبکه ۳ و شبکه ورزش، ناموفق بودن برنامه «فوتبال برتر» و آغاز یک برنامه آلترناتیو در شبکه ایران‌اینترنشنال، بار دیگر موضوع عادل فردوسی‌پور و برنامه ۹۰ در دستور کار شورای نظارت بر سازمان صداوسیما قرار گیرد.»

آقای مشاور البته به دلایل و مستنداتش در رابطه با ادعای صدمه دیدن اعتبار رسانه ملی و ناموفق بودن برنامه فوتبال برتر و ادعا‌هایی از این دست اشاره نکرده و تنها چند گزاره بی‌اساس را مطرح نموده است. درباره فردوسی‌پور باید گفت که پرونده مجری‌گری وی در صداوسیما خیلی وقت است که بسته شده و حسام‌الدین آشنا هم بهتر از هر کسی به آن واقف است، اما از آنجا که سیاست در مرام ایشان و همفکرانشان بر هر چیز مقدم است فردوسی‌پور را سوژه انتخاباتی خوبی برای دوقطبی‌سازی همیشگی فضای جامعه دیده است.

درباره مدعای دیگر جناب آشنا که گزاره ناموفق بودن برنامه فوتبال برتر را مطرح کرده است نیز باید گفت که این برنامه با اجرای محمدحسین میثاقی پیش از کلید خوردن در سیبل حملات هدفمند اتاق فکر‌های آشنا و غیرآشنا قرار گرفته بود و تمام تلاش رسانه‌ای پوپولیسم رسانه‌ای دولت و اصلاح‌طلبان بر القای این اصل قرار داشت که فوتبال برتر برنامه‌ای از‌پیش‌شکست‌خورده معرفی شود، حال آنکه با آغاز فوتبال برتر همه مشاهده کردند که مردم اعتنایی به القائات سیاسی غرض‌ورزانه نمی‌کنند و برنامه جای خود را در میان فوتبال‌دوستان پیدا کرد. این ادعا نیز که برنامه فوتبالی شبکه سعودی با اجرای یکی از مجریان فراری برنامه ۹۰ که متهم به دزدیدن آرشیو صداوسیما نیز هست موفق بوده را نباید چیزی بیش از گزافه‌گویی قلمداد کنیم چراکه دلایلش آنقدر روشن است که نیازی به استدلال ندارد.

عجیب است که مشاور رسانه‌ای با پخش تنها یک قسمت از برنامه شبکه سعودی به سرعت به این نتیجه رسیده که این برنامه موفق عمل کرده، اما حقیقت ماجرا این است که عادل فردوسی‌پور این روز‌ها وسیله خوبی برای اهداف انتخاباتی است و قرار است از او به سود یک جریان سیاسی ناکارآمد و البته به زیان مردم بهره‌برداری شود. عیار مردمی بودن مجری سابق هم در میان این معرکه‌گیری‌های سیاست‌زده می‌تواند تا حدودی خود را نشان دهد./1360//101/خ

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
بدبخت
Iran, Islamic Republic of
۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۰۱:۳۵
واقعا که شما چقدر حقیقت میگی بدتر از اشنا
0
0
بهرادد
Iran, Islamic Republic of
۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۷
اومده از اشنا انتقاد كرده خودش زده فاتحه خونده... براي حرفاش جز خنده چيز ديگه اي نميشه انجام داد
بابا دست سر مردم و ملت برداريد ،هرچي دزديد برداريد و بريد ..
از بس منفعت طلب و دزدين ماشالله
0
0