۱۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۸
کد خبر: ۶۲۹۹۲۰
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

رونق تولید نباید در حد حرف و شعار باقی بماند

رونق تولید نباید در حد حرف و شعار باقی بماند
امام جمعه قائمشهر با تأکید بر این که رونق تولید نباید تنها در حد حرف و شعار باقی بماند، گفت: مسؤولان کشور وظیفه دارند زمینه رشد و رونق اقتصادی را در داخل فراهم کنند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام والمسلمین علی معلمی، نماینده مجلس خبرگان رهبری امروز در جلسه امضاء تفاهم نامه احیای کارخانه نساجی قائمشهر با ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، با انتقاد شدید از شیوه مدیریت و واگذاری این کارخانه به یک سرمایه گذار، گفت: متأسفانه این واحد تولیدی در یک فرآیند نامناسب و بدون نظارت دقیق به سرمایه گذار خارجی واگذار شد.
 
وی با بیان این که سرمایه گذار اهل ترکیه هیچ اقدامی برای احیا و از سرگیری تولید در این واحد نکرد، افزود: متأسفانه به دلیل عدم نظارت مناسب و تعلل سرمایه گذار، شاهد بودیم بسیاری از امکانات این واحد به دلیل فرسودگی نابود شد.
 
نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که در سالی که از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان سال رونق تولید نامگذاری شده باید از تولید کننده داخلی بیشتر حمایت شود، گفت: به طور حتم حمایت از تولید داخلی، موجب رونق اقتصاد و افزایش اشتغال در کشور خواهد شد.
 
حجت الاسلام والمسلمین معلمی، عدم نظارت در واگذاری واحد‌های تولیدی را یکی از مهم‌ترین مشکلات موجود در کشور عنوان کرد و افزود: نباید بدون مطالعه، کار کارشناسی و بررسی دقیق، واحد‌های تولیدی به افراد ناکارآمد واگذار شود.
 
امام جمعه قائمشهر با تأکید بر این که حمایت از تولید داخلی راهکار بی اثر کردن تحریم‌های دشمن علیه کشورمان است، بیان داشت: در شرایطی که دشمن فشار‌های اقتصادی را علیه ملت ایران چند برابر کرده، حمایت از تولید داخلی می‌توان ضمن کاهش اثرات تحریم، زمینه رشد اقتصادی کشور را نیز فراهم کرد.
 
نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان این که متأسفانه برخی سیاست گذاری‌های اشتباه موجب بروز مشکلات بسیاری برای واحد‌های تولیدی و صنعتی شده است، افزود: باید با مدیریت و برنامه ریزی صحیح، مشکلات در این بخش‌ها را به حداقل ممکن رساند.
 
حجت الاسلام والمسلمین معلمی با تأکید بر این که رونق تولید نباید تنها در حد حرف و شعار باقی بماند، گفت: مدیران و مسؤولان کشور وظیفه دارند از ظرفیت‌های موجود در جهت رشد و رونق اقتصادی و همچنین کاهش آلام مردم در شرایط فعلی بهره گیرند.
 
وی با اشاره به این که راه برون رفت کشور از مشکلات اقتصادی که امروز در آن قرار داریم تکیه به ظرفیت‌های داخلی است، بیان داشت: امیدواریم مدیران و مسؤولان کشور به این نتیجه رسیده باشند که با دل بستن به خارج از کشور نمی‌توان از مشکلات عبور کرد./950/پ310/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات