۱۸ آذر ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۸
کد خبر: ۶۲۹۹۲۹

انتقاد دانشجویان بسیجی کردستان از بی‌تدبیری و ناکارآمدی‌ برخی دولتمردان

انتقاد دانشجویان بسیجی کردستان از بی‌تدبیری و ناکارآمدی‌ برخی دولتمردان
مراسم بزرگداشت روز دانشجو ویژه دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی استان کردستان در حالی برگزار شد که این قشر جوان از بی‌تدبیری‌ها و ناکارآمدی‌ برخی دولتمردان گله‌مند بودند.

به گزارش خبرگزاری رسا، مراسم بزرگداشت روز دانشجو ویژه دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی در حالی ظهر امروز با حضور نماینده ولی فقیه در کردستان در این شهر برگزار شد، که این قشر جوان از بی‌تدبیری‌ها و ناکارآمدی برخی دولتمردان گله‌مند بودند.

محسن پیشوایی‌علوی، رئیس دانشگاه آزاد استان کردستان در این مراسم با تبریک روز دانشجو به همه دانشجویان و جامه دانشگاهی اظهار داشت: امروز در این مراسم گرد هم آمده تا روزی که متعلق به دانشگاه، جوان و تحصیلکردهاست را گرامی بداریم.

وی با بیان اینکه هر انسانی مومنی دو رویکرد داشته و رویکرد سومی ندارد، افزود: جوانان دانشجو که در دانشگاه تحصیل، رشد و بخشی از جامعه را تشکیل می‌دهند، آینده این کشور متعلق به آنهاست.

رئیس دانشگاه آزاد استان کردستان گفت: دانشجو به مثابه وجدان بیدار، پرسشگر، مطالبه‌گر و سرشار از نیرو و ایمان بوده و با استعداد و توانایی و آینده‌نگری خود، منتظر تحول و تغییر بخشی از ساختار فکری جوانان را تشکیل می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: روز 16 آذر نماد حق‌طلبی و آزادی‌خواهی دانشجویان در مبارزه با استبداد، استکبارجهانی و جلوگیری از دخالت بیگانگان است.

پیشوایی‌علوی به نقش تأثیرگذار جوانان و دانشجویان در جامعه اشاره کرد و گفت: همه ما در سایه عزت و بزرگی جمهوری اسلامی و رهبری احساس عزت و بزرگی و کرامت کرده و اجازه سوءاستفاده به دشمنان را نخواهیم داد.

مطالبات و دغدغه‌های دانشجویان بسیجی دانشگاه آزاد کردستان

سپس بیانیه بسیج دانشجویی شهید همت دانشگاه آزاد استان کردستان توسط یکی از دانشجویان به شرح ذیل قرائت شد.

امروز و در آغاز دهه پنجم انقلاب اسلامی بسیج دانشجویی به‌عنوان نهادی که دو بال تعهد به آرمان‌های انقلاب اسلامی و علم و تخصص را داراست، به‌حدی از رشد و بالندگی رسیده که امروز شاهد خیزش هسته‌های مسئله محور برای حل مسائل کشور و منطقه هستیم، خیزشی که با مطالبه‌گری و گفتمان‌سازی و کار تخصصی برای حل مسائل اصلی کشور به‌دنبال کمک به کارآمدی هرچه بیشتر نظام اسلامی و رفع مشکلات و رنج‌های مردم عزیزمان است.

بسیج دانشجویی همواره خود را متعهد به آرمان‌های جنبش اصیل دانشجویی و ادامه‌دهنده راه شهدای این مسیر می‌داند، آرمان‌هایی همچون عدالت‌طلبی، آزادی‌خواهی، اعتقاد به مردم و دفاع از حق محرومین و مستضعفین.

امروز که استکبار جهانی و آمریکای جنایتکار با تمام توان به‌دنبال فشار حداکثری بر مردم مظلوم ماست و از طرفی بی‌تدبیری‌ها و ناکارآمدی‌های دولت فشار مضاعفی را بر مردم آورده است، ما اعضای بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان کردستان به خصوص بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی سنندج در این مکان و زمان اعلام می‌داریم که در این جنگ و هجمه همه جانبه، به‌عنوان بسیجیان جان بر کف مواضع صریح و روشن خود را اعلام می‌داریم:

اول دولت: در ابتدا اعلام می‌کنیم که ما هر دولتی که برآمده از رأی مردم و تنفیذ شده به حکم رهبری انقلاب باشد را بر حسب وظیفه حمایت می‌کنیم، ملت ما امروز باید بتواند وضعیت دولت را درک کند، تنها ایده دولت چه در سیاست خارجی و چه در سیاست داخلی و اقتصاد و غیره برجام بود که به وضعیتی دچار شد که همه می‌دانیم، بعد از به گِل نشستن کشتی برجام دولت ایده‌ای ندارد و به همین خاطر است که در حال بازگشت به ایده‌هایی است که روزی خود بزرگترین منتقد آن بود.

دولت در سال 98 با کسری بودجه 150 هزار میلیارد تومانی روبه‌رو بوده و هست، دولت همچون بدهکاری است که از هر راهی به‌دنبال کسب درآمد برای پرداخت بدهی‌های خود است، معضلی که منجر به طرح‌هایی مثل افزایش قیمت بنزین شده، در همین حالی که دولت با اجرای طرح بنزینی و بی‌تدبیری‌های قبل و بعد از آن هزینه‌های گزاف برای کشور ایجاد کرد، می‌توانست با اصلاح نظام مالیاتی خیلی بیشتر از عایدی فعلی ناشی از افزایش قیمت بنزین، درآمد کسب کند.

حجم انبوه فرار مالیاتی مشاغل و اصناف و معافیت‌های مالیاتی بی‌مورد یکی از اساسی‌ترین مشکلات نظام مالیاتی فعلی کشور است، اگر فقط اصنافی مثل پزشکان، وکلا و هنرمندان با درآمدهای میلیاردی و طلافروشان به‌درستی دریافت شود، رقمی بالغ بر 60 هزار میلیارد تومان عاید دولت خواهد شد و این فقط فرارهای مالیاتی در بخش مالیات‌های درآمدی است، اگر مالیات‌های تنظیمی مثل مالیات بر عایدی سرمایه (CGT) و مالیات بر خانه‌های خالی و زمین‌های خالی اجرایی شود نه تنها کشور به‌طور کلی از درآمد نفت بی‌نیاز خواهد بود که این مالیات بر عایدی سرمایه، سرمایه‌ها را به سمت تولید و رونق آن نیز جاری خواهد کرد؛ دولت باید بداند که هیچ پشتیبانی بالاتر از پشتیبانی ملت نیست و باید بدون ترس از فشارها نسبت به اصلاح نظام‌های مالیاتی کشور اقدام کند.

و اما حالا که بی‌نتیجه ماندن امید بستن به غرب و آمریکا دولت را به‌سمت ظرفیت‌های داخلی متوجه کرده، هرگونه تأخیر و اهمال در اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی خصوصاً مواردی که در رابطه با مالیات ذکر شد، پذیرفتنی نیست، دولتمردان بدانند که جریان‌های دانشجویی آگاهانه اقدامات دولت را در این زمینه‌های ذکر شده دنبال کرده و در صورت مشاهده هرگونه اهمال و کار غیرکارشناسی، همراه با مردم از تمام ظرفیت‌های قانونی خود برای برگرداندن ریل اقتصاد به مسیر درست آن استفاده خواهند کرد، حال می‌خواهد این ظرفیت فشار برای استیضاح وزیران ناکارآمد باشد یا حتی کاری فراتر از آن.

و اما استکبار جهانی بداند که انقلاب اسلامی یک نه بزرگ به طاغوت‌ها بود، کفر به طاغوتی که تنها راه به‌سوی پذیرش ولایت الهی است و همین کافی بود تا تمام جبهه‌های کفر و استکبار در برابر اراده این ملتِ به پاخاسته برای خدا، قرار بگیرد.

امروز ما به نماد تمام و کمال کفر و استکبار یعنی آمریکای جنایتکار و اذناب آن می‌گویم که این مستکبرین و جرثومه‌های فساد در عالم، امروز بیش از هر زمانی مشت شما در برابر ملت آگاه و بصیر ما باز شده، ضدیت و نفرت ملت ما از استکبار آمریکایی حاصل تجربه‌های چندین و چند ساله است که از دل فراز و فرودهای مسیر نهضت به دست آمده، هرچند در برهه‌هایی غبار غفلت روی این آگاهی را پوشانده باشد اما امروز پس از تجربه نافرجام برجام و حضور گاوچران مست و بی‌ادبی مثل ترامپ در رأس حکومت آمریکا بار دیگر غبار غفلت کنار رفته و مردم ما آگاهانه از آمریکا و همه‌ هم پیمانانش در این جنگ همه جانبه اقتصادی رسانه‌ای روانی که علیه مردم ما به راه انداخته‌اند، بیزار هستند.

امروز آمریکایی‌ها می‌ خواهند از ضعف‌ها و مشکلات داخلی ما استفاده کرده و پروژه سوریه‌سازی را در کشورهای محور مقاومت کلید بزنند، اما ما به آن‌ها می‌گوییم این سیاست چه در ایران، عراق و لبنان و چه در دیگر کشورهای محور مقاومت با شکست قطعی مواجه خواهد شد، همانطور که مردم ما پس از وقایع اخیر به‌خوبی بیداری و بصیرت خود را نشان دادند و غائله اغتشاش و ناامنی را جمع کردند.

و اما سخن آخر و ملت ایران:

ما ملت و مردم همان‌گونه که گام اول انقلاب را با تمام فراز و نشیب‌هایش محکم برداشتیم و دستاوردهای نگاه انقلابی خود را را در جامعه مشاهده کردیم، ان شاء الله گام دوم انقلاب را با همین استواری برخواهیم داشت و دشمن را در آخرین خاکریز که جنگ اقتصادی و دیگر جنگ‌ها باشد، عقب خواهیم زد، با امید به خدای متعال و لطف ائمه اطهار ان شاء الله.

در پایان بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد کردستان واحد مرکزی سنندج،‌ ضمن پاسداشت روز 16 آذر، ‌روز استکبار ستیزی، عهد قدیمی خود را با مقام عظمای ولایت،‌ حضرت امام خامنه‌ای، آرمان‌های امام خمینی(ره) و شهدای انقلاب تازه می‌کند و همنوا با شهدای دانشگاه تهران زمزمه می‌کند که «‌تا شرک و کفر هست، ‌مبارزه هست و تا مبارزه هست»، ما هستیم./1350/د102/ب1

منبع: تسنیم
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۰۷:۱۷
بلی انتقاد بجا قابل احترام و سازنده است . امروز جوانان خوب کشورمان را از کردستان عزیز میبینیم که عاقلانه درعین آن که عیب ها را بیان میکنند بر دهان یاوه گویان و دشمنان انقلاب اسلامی نیز می زنند وبه کوردلان اعلام میکنند که اجازه نخواهند داد زورگویان بیگانه بوسیله ی ایادی احمق و ذلیل خود در داخل و بلند گوهای فاسدو مزدورشان در خارج که بمنزله ی گوساله های سامری هستند برای رسیدن به آرزوهای شیطانی خود و اربابانشان برای ملت بزرگ ایرا ن فضولی کنند . ( راستی که چه زیبا و دلنشین فرموده است امام سجاد علیه آلاف التحیة و الثناء دشمنان ما از گروه احمقانند) یاوه گویانی هنوز بعد از چهل سال نتوانسته اند بفهمند با چه ملت فهیم و زرگ و بزرگواری طرفند .
آفرین بر این جوانان محبوب و مردم شجاع و غیور کردستان .پاینده اسلام و سربلند باد ایران و کردستان خوبش.
0
0