۱۸ آذر ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۸
کد خبر: ۶۲۹۹۳۲
فرمانده سپاه گلستان:

جوانان محور بیانیه گام دوم انقلاب هستند

جوانان محور بیانیه گام دوم انقلاب هستند
فرمانده سپاه نینوای گلستان بر لزوم گسترش تریبون‌های آزاد و کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها تأکید کرد و گفت: مطالبه‌گری با منطق ذات دانشجو است.

به گزارش خبرگزاری رسا، سردار حسین معروفی در مراسم گرامیداشت روز دانشگاه که در دانشگاه پیام‌نور این شهرستان برگزار شد، اظهارداشت: سپاه و بسیج را نباید صرفاً یک مجموعه نظامی دانست بلکه مأموریت ما نگهداری و حفاظت از انقلاب اسلامی است.

وی افزود: انقلاب اسلامی ایران با مردم تعریف می‌شود و سپاه و بسیج هم خود را سد بلای این مردم می‌دانند.

فرمانده سپاه نینوای استان گلستان ادامه داد: همه مردم ایران بسیجی هستند چه آنهایی که در این نهاد عضو هستند و چه آنانی که نیستند. آنچه اهمیت دارد فکر، فرهنگ، آرمان و دوست داشتن مردمی است که وفاق ملی برای عزت ایجاد می‌کنند و نباید گذاشت دشمن محدودیت و دو قطبی ایجاد کند.

وی با بیان اینکه کار یک دانشجو تولید علم براساس تفکر بسیجی است، خاطرنشان کرد: اینکه می‌گویند دانشجو سیاسی نیست یک خیانت بزرگ است؛ برخی همین حرف را به سپاه و بسیج هم نسبت می‌دهند در حالی که ما سیاسی هستیم اما سیاسی‌کار و سیاست‌زده نیستیم و جناحی نیستیم اما حزب انقلابیم.

سردار معروفی با بیان اینکه گره‌های کشور امروز فقط با حضور جوانان در صحنه باز می‌شود، خطاب به دانشجویان توصیه کرد: یک دانشجوی بسیجی باید عالم بوده، بدین معنا که در تخصص خود مسلط باشد و من به همه شما دانشجویان توصیه می‌کنم در درس و رشته خود مسلط و ماهر باشید.

وی جوانان را محور بیانیه گام دوم انقلاب دانست و گفت: در بیانیه گام دوم انقلاب که حرکت تاریخی کشور ما است، مخاطب امام خامنه‌ای شما جوانان هستید و امام خمینی (ره) هم با ظرفیت جوانان، جنگ تحمیلی را به دفاع مقدس تبدیل کرد.

فرمانده سپاه نینوای استان گلستان ادامه داد: مسئولان وظیفه دارند مراقب دانشجویان باشند. نباید بین جوانان چنددستگی ایجاد کرد و عده‌ای را باحجاب و عده‌ای را بدحجاب، یا عده‌ای را چپی و عده‌ای را راستی نام گذاشت.

وی با بیان اینکه دانشجو باید دشمن‌شناس و تحلیل‌گر باشد، افزود: دانشجو باید حرف امام جامعه خود را درک کند. در شرایطی که دشمن درصدد ایجاد تفرقه و انشقاق قومی و مذهبی است، دانشجو باید شجاعانه در مسیر وحدت حرکت کند.

سردار معروفی بیان داشت: دانشجوی بسیجی و انقلابی باید مطالبه‌گر باشد که البته مطالبه‌گری با تخریب متفاوت است و در همین فتنه اخیر دیدیم که صفوف مردم از آشوبگران جدا شد چراکه مطالبه‌گر ، آشوب و تخریب نمی‌کند.

وی خاطرنشان کرد: تریبون‌های آزاد و کرسی‌های آزاداندیشی باید در دانشگاه‌ها گسترش پیدا کند زیرا یکی از راه‌های رسیدن دانشجویان به قدرت تحلیل همین گفت‌وگوها و مباحثه کردن است.

فرمانده سپاه نینوای استان گلستان ادامه داد: تولید فکر از ویژگی‌های اصلی یک دانشجو قلمداد می‌شود و قدرت و عزت می‌آورد و دانشجوی ما باید در این حوزه ملی فکر کند./1350/د102/ب1

منبع: تسنیم
ارسال نظرات