۱۸ آذر ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۱
کد خبر: ۶۲۹۹۳۳

سند چشم‌انداز فرهنگی گلستان با محوریت دفاع مقدس تدوین‌ می‌شود

سند چشم‌انداز فرهنگی گلستان با محوریت دفاع مقدس تدوین‌ می‌شود
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گلستان گفت: سند چشم‌انداز فرهنگی استان با محوریت ارزش‌های دفاع مقدس تدوین می‌شود.

به گزارش خبرگزاری رسا، سردار علی ملک‌شاهکویی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: قرارگاه فرهنگی استان با حضور پیشکسوتان دفاع مقدس، رزمندگان و مسئولان اجرایی تشکیل شده است.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین اولویت‌های این قرارگاه، تدوین سند چشم‌انداز فرهنگی استان با موضوع و محوریت دفاع مقدس است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گلستان گفت: در این سند مولفه‌های مختلفی با تأکید بر ارزش‌های دفاع مقدس و فرهنگ ایثار و شهادت در نظر گرفته خواهدشد.

وی بیان داشت: از سال گذشته نهضت جمع‌آوری خاطرات رزمندگان دفاع مقدس در استان آغاز شده و تا کنون هم چندین جلد کتاب از خاطرات این افراد جمع‌آوری شده است.

به گفته وی از سال گذشته تا کنون خاطرات شفاهی بیش از 200 نفر از پیشکسوتان، فرماندهان و رزمندگان دوران دفاع مقدس استان گلستان جمع‌آوری شد. این کار با مشارکت سپاه، ارتش، نیروی انتظامی، جهادکشاورزی و غیره در حال انجام است.

ملک‌شاهکویی گفت: قرارگاه رزمندگان و پیشکسوتان جبهه شمال کشور هم با محوریت استان گلستان در حال شکل‌گیری است که می‌تواند نقش رزمندگان استان‌های شمالی را در دوران دفاع مقدس برجسته سازد./1350/د102/ب1

منبع: تسنیم
ارسال نظرات