۱۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۴
کد خبر: ۶۲۹۹۵۱
حجت الاسلام مقدمی مطرح کرد؛

تقویت حوزه انقلابی و مقابله با نفوذ هدف شورای گروه‌های فرهنگی حوزه

تقویت حوزه انقلابی و مقابله با نفوذ هدف شورای گروه‌های فرهنگی حوزه
رییس شورای هماهنگی گروه‌های فرهنگی حوزه به ارائه گزارشی از عملکرد این شورا پرداخت و تقویت حوزه انقلابی و مقابله با نفوذ و سکولاریسم را از اهداف تشکیل آن دانست.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمود مقدمی رییس شورای هماهنگی گروه های فرهنگی حوزه عصر امروز در دیدار با آیت الله مصباح یزدی به ارائه گزارشی از عملکرد شورای هماهنگی گروه های فرهنگی پرداخت و گفت: با توجه به تأکیدات رهبر معظم انقلاب نسبت به مسأله حوزه انقلابی و جلوگیری از نفوذ و سکولاریسم در حوزه ها شورای هماهنگی گروه های فرهنگی را تشکیل دادیم تا مطالبات ایشان را پیگیری کنیم.

وی با اشاره به اهداف شورای هماهنگی گروه های فرهگی ادامه داد: پیگیری منویات رهبر معظم انقلاب، انقلابی ماندن حوزه و مبارزه با سکولاریسم در حوزه های علمیه سه هدف اساسی ما در این مجمع است؛ ما در این مجمع حدود 80 گروه جهادی و فرهنگی داریم که هر کدام از آنها نیز مجموعه های تبلیغی و فرهنگی متعددی را تحت نظارت دارند.

حجت الاسلام مقدمی با بیان اینکه جلسات گروه های فرهنگی به صورت ماهانه برگزار می شود، خاطرنشان کرد: ما در شورای هماهنگی گروه های فرهنگی هر ساله انتخابات برگزار می کنیم و 7 نفر را به عنوان شورای مرکزی انتخاب می کنیم که این افراد به صورت هفتگی جلسات راهبردی را برگزار می کنند؛ همچنین 4 نفر از اساتید حوزه و جامعه مدرسین به عنوان مشاور بر کار ما نظارت دارند.

وی با تأکید بر اینکه محدوده عملیات ما در شورای هماهنگی گروه های فرهنگی و مجمع روحانیون انقلابی در مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم امر به معروف و نهی از منکر مسؤولان نظام و حوزه است، گفت: بیانیه ها و نامه های ما خطاب به رؤسای قوا و مسؤولان حوزه است.

رییس شورای هماهنگی گروه های فرهنگی عنوان کرد: هر کدام از گروه های فرهنگی ما برای خودشان اساسنامه دارند، اما در زمینه های مختلف با همدیگر به صورت مشترک عمل می کنیم.

وی با بیان اینکه ما در شورای هماهنگی گروه های فرهنگی سخنان و مواضع خود را مؤدبانه و قاطعانه اعلام می کنیم، اظهار داشت: تا کنون 65 نامه به مسؤولان نظام و حوزه فرستاده ایم، همچنین 13 بیانیه در زمینه های مختلف صادر کرده و 5 مورد نیز از برخی وزرا و نمایندگان مجلس شکایت داشته ایم./841/پ202/ق

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید
تعداد بازدید : 4
حسین ثالث موید
ارسال نظرات