۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۱
کد خبر: ۶۲۹۹۵۸
عضو هیئت علمی دانشگاه حضرت معصومه:

مسأله طلاق ریشه اعتقادی دارد

مسأله طلاق ریشه اعتقادی دارد
معین الاسلام گفت: برگزاری جشن طلاق هشداری برای فرهنگ کشور می‌باشد، این اتفاق در بین خانواده های مرفه به عنوان یک کالای لوکس در حال عرضه شدن است.

دکتر مریم معین الاسلام رئیس موسسه علمی و فرهنگی زنان منتظر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به رواج جشن طلاق گفت: جشن طلاق در بین خانواده‌های مرفه به عنوان یک کالای لوکس در حال عرضه شدن است.

وی ادامه داد: این مسئله هنوز بسیار اندک است اما در جامعه اسلامی وجود این تعداد هم یک زنگ خطر و هشداری برای کشور است، چرا که در فرهنگ دینی ما مبغوض‌ترین مسئله، طلاق است؛ برگزاری جشن طلاق نشان از تغییر سبک زندگی و دگرگونی ارزش ها است.

استاد حوزه خواهران با اشاره به روایات اسلامی درباره طلاق که عرش الهی را به لرزه در می‌آورد، اظهار داشت: حال در جامعه دینی و کشور اسلامی مردم برای مبغوض‌ترین مسئله جشن هم می‌گیرند، این واقعاً یک هشدار نسبت به تغییر سبک زندگی و تغییر فرهنگ و دگرگونی ارزش‌ها است.

وی عنوان کرد: در آخرالزمان و در روایات هست که معروف منکر می‌شود و منکر معروف، این مسئله یکی از آن مسائل می‌باشد.

مسئول موسسه زنان منتظر با اشاره به اینکه این مسئله نوعی مقابله با ارزش‌های دینی است، گفت: برگزاری جشن طلاق سبک زندگی وارداتی است و اولین بار در آمریکا مطرح شد.

وی خاطرنشان کرد: این مسئله نگران کننده است، البته به تعبیر آیت الله جوادی آملی که می‌فرمایند وقتی ریشه اعتقادات خراب شود، میوه‌های این درخت هم میوه‌های خرابی خواهد بود.

معین الاسلام افزود: خراب شدن اعتقادات مردم، زمانی خود را در بی حجابی و بدحجابی نشان می‌دهد و یک زمان خود را در جشن طلاق نشان می‌دهد و در برخی موارد هم در همزیستی با سگ به نمایش گذاشته می‌شود.

وی در پایان گفت: این مسئله یک بیماری و زنگ خطر و هشدار است که باید برای درمان آن اقدام کنیم و نگذاریم بیشتر از این رواج پیدا کند./882/ 302/

ارسال نظرات