۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۸
کد خبر: ۶۲۹۹۷۴
عضو هیأت رییسه پارلمان:

۳۸ مورد درخواست استیضاح در مجلس دهم ثبت شده است

۳۸ مورد درخواست استیضاح در مجلس دهم ثبت شده است
علی اصغر یوسف نژاد با ارائه آماری در خصوص فعالیت مجلس دهم گفت: در مجلس دهم ۳۸ مورد استیضاح شکل گرفته است.
به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری رسا، علی اصغر یوسف نژاد امروز سه‌شنبه ۱۹ آذرماه سال ۹۸ در جمع خبرنگاران گفت: تعدای از وزاری دولت‌های یازدهم و دوازدهم در مجلس شورای اسلامی این دوره استیضاح شده‌اند.

وی با ارائه آماری، بیان داشت: برای وزیر آموزش و پرورش ۴ بار، وزیر اقتصاد ۳ بار، وزیر نیرو ۴ بار، وزیر راه و شهرسازی ۳ با، وزیر علوم و تحقیقات ۳ بار و وزیر کار و رفاه اجتماعی ۴ بار، وزیر کشور ۶ بار، جهاد کشاورزی ۴ بار، وزیر نفت ۲ بار و وزیر صنعت ۲ بار تاکنون در مجلس دهم استیضاح در مجلس دهم درخواست استیضاح شده است.  
عضو هیأت رییسه پارلمان گفت: در مجموع ۳۸ مورد استیضاح در پارلمان اعلام وصول و یا به نتیجه رسیده است.

وی تاکید کرد: تا کنون در این دوره از مجلس شورای اسلامی برای وزارتخانه‌های ارتباطات، اطلاعات، دادگستری، ارشاد، بهداشت و درمان و دفاع درخواست استیضاح مطرح نشده است.
 
یوسف نژاد گفت: از تعداد استیضاح‌های عنوان شده ۲ مورد عدم رأی اعتماد برای آقای کرباسیان وزیر سابق اقتصاد و ۴ مورد برای ربیعی وزیر اسبق کار وجود داشته است.  همچنین برای عباس آخوندی نیز ۲ مورد رأی عدم اعتماد وجود داشته است.  

وی همچنین یادآور شد: در مجلس دهم ۴ مورد استعفای وزرا داشتیم که به این ترتیب آقایان بطحایی، آخوندی، حجتی و شریعتمداری استعفا دادند.
 
گفتنی است طبق اعلام سخنگوی هیأت رییسه پارلمان در روز‌های آینده موضوع استیضاح وزاری «آموزش و پرورش»، «کشور» و «نفت» به جریان خواهد افتاد. /۸۵۶/
ارسال نظرات