۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۰
کد خبر: ۶۲۹۹۷۸
۲۸ آذر ماه برگزار می‌شود؛

نهمین دوره مسابقات قرآن و حدیث حوزه‌های علمیه شمال کشور

نهمین دوره مسابقات قرآن و حدیث حوزه‌های علمیه شمال کشور
معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران از برگزاری نهمین دوره مسابقات قرآن و حدیث حوزه‌های علمیه شمال کشور در دانشکده علوم قرآنی آمل خبر داد.
حجت الاسلام جعفر طبرسی، معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، گفت: نهمین دوره مسابقات قرآن و حدیث حوزه‌های علمیه شمال کشور، ۲۸ آذر ماه در آمل برگزار خواهد شد.
 
وی با بیان این که این دوره از مسابقات قرآنی که همزمان با سراسر کشور در دانشگاه علوم قرآنی آمل برگزار خواهد شد، افزود: در این دوره از مسابقات طلابی از استان‌های مازندران، گیلان، گلستان با هم به رقابت خواهد پرداخت.
 
حجت الاسلام طبرسی از شرکت بیش از ۲۵۰ طلبه در نهمین دوره مسابقات قرآن و حدیث شمال کشور خبر داد و گفت: این مسابقات در دو مرحله مقدماتی و نیمه نهایی و در دو بخش شفاهی و کتبی برگذار خواهد شد.
 
معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران، حفظ قرآن، قرائت، خطابه و دعا خوانی را رشته‌های مرحله شفاهی اعلام کرد و افزود: داوطلبان در مرحله کتبی نیز در رشته‌های معارف حدیث، حفظ جزء سی و سور منتخب، حفظ و معارف موضوعی و همچنین تفسیر با هم به رقابت خواهند پرداخت.
 
وی، برگزاری مسابقات قرآنی در حوزه‌های علمیه را فرصت مناسبی برای رشد و تقویت فرهنگ قرآنی در میان طلاب دانست و خاطرنشان کرد: این مسابقات فرصتی برای شناسایی استعداد‌های قرآنی در سطح مدارس علمیه است.
 
حجت الاسلام طبرسی با بیان این که تقویت برنامه‌های قرآنی در سطح مدارس علمیه موجب ایجاد فضای معنوی در سطح مدارس علمیه خواهد شد، بیان داشت: به حتم برگزاری رویداد‌های قرآنی در سطح حوزه‌های علمیه، فرصت مغتنمی برای تقویت روحیه معنوی و اخلاقی در طلاب حوزه است.
 
معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که در طرح جامع تربیتی، توجه به فعالیت‌های قرآنی مورد توجه جدی قرار گرفته است، تصریح کرد: حوزه‌های علمیه به عنوان مهم‌ترین مراکز نشر و گسترش معارف و مفاهیم دینی در جامعه، رسالت مهمی در ترویج و نشر فرهنگ قرآنی در جامعه بر عهده دارد.
 
وی با بیان این که حوزه علمیه مازندران در بحث مباحث قرآنی همواره در سطح کشور پیشگام بوده است، بیان داشت: در حال حاضر علاوه بر برگزاری مستمر برنامه‌های قرآنی در سطح مدارس علمیه، مدرسه تخصصی تربیت و پورش طلاب حافظ قرآن کریم نیز در استان فعال است./950/
افشین ایمانی
ارسال نظرات