۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۸
کد خبر: ۶۲۹۹۸۰
سخنران حرم مطهر رضوی مطرح کرد؛

تأکید آیات و روایات بر هجرت برای حفظ دین و دوری از گناه

تأکید آیات و روایات بر هجرت برای حفظ دین و دوری از گناه
حجت الاسلام اسلامی فر گفت: هجرت برای هدف های مختلف از جمله برای تعلیم و تعلم، تبلیغ دین، زیارت امام معصوم، حفظ دین و دوری از گناه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام اسلامی فر، سخنران حرم مطهر رضوی شب گذشته در حرم مطهر رضوی به بحث هجرت اشاره و اظهار کرد: هجرت برای هدف های مختلف از جمله برای تعلیم و تعلم، تبلیغ دین و زیارت امام معصوم است.

وی هجرت از مکانی به مکان دیگر برای حفظ دین خود را از دیگر هجرت ها بیان و ابراز کرد: انسان های مومن گاهی برای حفظ دین و اعتقادات خود مجبور به هجرت می شوند، این انسان های مومن از شهری که گناه زیاد است و نیز قادر به تغییر آن شهر نیستند، اقدام به هجرت می کنند.

حجت الاسلام اسلامی فر به تأکید قرآن بر هجرت برای حفظ دین اشاره و بیان داشت: خداوند در آیه 97 سوره نساء، آیه 56 سوره عنکبوت و سوره مدثر به وسعت زمین خداوند و تأکید به هجرت به جایی که می توان خدا را عبادت کرد، تأکید دارد.

کارشناس مذهبی با اشاره به ویژگی های جهنمیان در سوره مدثر، گفت: نماز نخواندن، کمک نکردن به مستضعفین و شرکت در مجالس گناه از جمله گناهان جهنمیان در این آیه بیان شده است و با توجه به این آیه اگر به کسی که مسؤول و رییس می شود، حقوق کارگر معمولی را بدهند تا وی درد مردم را حس کرده و کار کند.

وی افزود: گاهی ملاک زندگی فرد ملاک کسانی است که می گویند دین در زندگی نبود اشکالی ندارد، رفتن در کشورهای کفر افتخار است؟ یا بودن در بین خوبان افتخار است؟ ما باید خود را دریافته و مراقب باشیم شیطان ما را فریب نداده و به سوی پروردگار حرکت کنیم.

حجت الاسلام اسلامی فر هجرت از خدا به سوی گناه را از دیگر انواع گناه بیان و ابراز کرد: اگر می خواهید بهشت بروید و سعادتمند شوید باید از گناه دوری کنید، پیامبر(ص) در این مورد می فرماید:«برترین نوع مسلمانی این است که مردم از دست و زبان تو در امان باشند و بالاترین نجات این است که از گناه بریده و به سوی خدا برسید.»

سخنران حرم مطهر رضوی ابراز داشت: در عصر ما علمای بزرگی داریم که تجلی بریدن از دنیا هستند و می توانستند مال جمع کنند اما نکردند و عمر خود را برای دین خدا صرف کرده و حتی خود را نیز فراموش کردند از جمله رهبر معظم انقلاب جلوه ای از زهد و مطیع خداوند است./864/پ202/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات